1. Hagyd felhúzva a rolót / széthúzva a függönyöket

Sokkal jobb úgy ébredni, hogy a természetes fény fokozatosan szűrődik be a szobába, mintha hirtelen, a sötétben kellene egy lámpát felkapcsolnod.
Ennek az a magyarázata, hogy természetes fény hatására a melatonin (alvásért felelős, sötétben keletkező hormon) termelődése is megszűnik.

2. Minden nap ugyanabban az időben feküdj le és kelj fel

Ezzel hozzászoktatod magad egy rendszeres alvási ütemhez, ami segít, hogy kialudhasd magad.

3. Kelj fel csak 10 perccel korábban, így kicsit több időd marad magadra

Ahelyett, hogy kapkodva kipattansz az ágyból, adj egy kis időt magadnak! Kezdd a napot nyugodtan, pl. egy csésze teával/kávéval, miközben olvasgatsz egy kicsit. Nagy előnye még a kicsit korábban kelésnek, hogy nem fogsz úgy kinézni, mint aki most kelt. 🙂

4. Készítsd el előre a reggelid

Ha teheted, előre készítsd el este a reggelidet, így nem kell reggel bajlódnod vele és nem is marad el.

5. És a legfontosabb: ne használd a “szundi” funkciót!

Azok a “csak még 10 perc”-ek valójában nagyon megnehezítik a felkelést, csak álmosabb leszel tőlük, mert mindig újrakezdődik az alvási ciklus. Nem beszélve arról, hogy mennyire idegesítő egymás után annyiszor hallani az ébresztő hangját. Meg amúgy is: mi értelme beállítani 6×10 percet, amikor aludhatnál +1 órával többet is?! 🙂