Mielőtt külföldre utazunk, akkor mindenképpen utána kell néznünk bizonyos dolgoknak és szokásoknak. Ugyanis, amit Magyarországon megtehetünk vagy megszoktunk, korántsem biztos, hogy az bármelyik másik országban is működőképes. Tehát, jobb megbizonyosodnunk róla, mi az, amit szabad és mi az, amit tilos tennünk. Ezek az előzetes ismeretek pedig nagy hasznukra válhatnak, hiszen általuk megúszhatjuk azt, hogy kellemetlen helyzetbe kerüljünk.

Cikkünkben eláruljuk azt a tíz dolgot, amit jobb, ha messziről elkerülünk, ha úgy döntünk, hogy nyaralni vagy üzleti útra indulunk.

Borravaló Japánban

Japánban bárhol eszünk vagy iszunk valamit, akkor nem kötelező borravalót adnunk. A számla végén ugyanis megemlítik, hogy a személyzet teljes fizetést kapnak, így nincs rá szükség, hogy plusz pénzt adjunk az adott szolgáltatásért.

A számlák felosztása Franciaországban

A franciák egyáltalán nem szeretnek a pénzről beszélni. Azonban, ha nagyobb társaságban mennek szórakozni vagy étterembe, akkor nyugodt szívvel osztják fel egymást között a számla összegét, így mindenki csak azt fizeti, amit fogyasztott.

Integetés Görögországban

A görögök számára a kéz felemelése és az integetés inkább sértés, mint üdvözlési forma. Számukra a nyitott tenyér és a felemelt kéz az elutasítás jele.

Egymással való érintkezés Indiában

Az indiai emberek tolakodónak tartják, ha egy idegen bárhol hozzájuk ér, még akkor is, ha ez csak a véletlen műve. Például egy váróban sem szabad túl közel ülni a másikhoz, mert, ha véletlenül hozzáérünk valakihez, az illető azt egyáltalán nem veszi jó néven.

Fényképezés hozzájárulás nélkül az Egyesült Arab Emírségekben

Az ország törvényei szerint az engedély nélküli fényképezés bűncselekménynek számít. Akár hat hónap börtönbüntetéssel is járhat egy kattintás vagy 500 000 AED-ig (136.130 USD), vagyis akár negyven millió forint pénzbírságra is számíthatunk.

Sorban állás Ausztráliában

Akár a tömegközlekedést használjuk, akár bevásárlóközpontba, kocsmába vagy múzeumba megyünk, akkor mindig türelmesen ki kell várnunk a sorunkat, ugyanis az ausztrálok sosem tolakodnak és nem is nézik jó szemmel, ha valaki ezt teszi.

Séta a kerékpársávban Hollandiában

Hollandiában az elsődleges utazási eszköz nagyrészt a kerékpár. Tehát, ha a bicikli úton sétálsz, akkor számolnod kell azzal, hogy valaki biztosan el fog ütni. Mindig válaszd a járdát, ha gyalog vagy, akkor nem érhet baj.

OK kézmozdulat Törökországban

A törököknél ez a mozdulat megegyezik a középső ujj kinyújtásával, tehát még véletlenül sem szabad azt mutatnod, hogy minden rendben. Ugyanez vonatkozik Németországra és Brazíliára is.

Búcsúzkodás és fejrázás Bulgáriában és Albániában

A világon majdnem mindenhol általában a fej bólintása (felfelé és lefelé) azt jelenti, hogy igen, és a fej rázása (oldalról oldalra) pedig azt jelenti, hogy nem. Fontos tudni, hogy Bulgáriában és Albániában ez éppen ellenkezőleg történik.

A madarak etetése Szingapúrban

Szingapúrban a madarak etetése vagy dobálása súlyos szankciókkal jár.