2022 május 25 szerda
KezdőlapÉrdekességek10 dolog, amit reggel szem előtt kell tartani ahhoz, hogy jó napunk...

10 dolog, amit reggel szem előtt kell tartani ahhoz, hogy jó napunk legyen

-

Az, hogy mikor kelünk fel reggelente nagyban függ a munkánktól, attól, hogy vannak-e gyerekeink és perszer attól is, hogy milyen alvók vagyunk. Számos összetevő, ami bizony nagy mértékben befolyásolja az egész napunkat. Az elmúlt években a korán ébredés virágkorát éli, egyfajta divat lett belőle, sőt, a szakemberek szerint nemcsak a világ egy-egy részén, hanem gyakorlatilag mindenhol.

A trendet természetesen a gazdag és híres emberek diktálják, amit nyilvánvalóan nem mindenki követ, de valószínűleg mindenki tud róla. Aki korán kel, aranyat lel, szól a mondás. Nos, van is benne igazság, méghozzá nem kevés. Hiszen, ha korán kelünk, sokkal több időnk van elintézni minden tennivalónkat. Persze senkit nem akarunk arra biztatni, hogy minden reggel öt órakor pattanjon ki az ágyból, mindössze megosztjuk a korai kelés előnyeit, amelyeket, ha nem is mindennap, de olykor érdemes kihasználnunk.

A reggel a legjobb alkalom a rituálékra.

Hal Elrod Varázslatos reggel című művében megosztja azt a reggeli menetrendet, ami belefér a korán kelésbe és ajánlja, hogy legalább egyszer próbáljuk ki.

5 perc csend: Az író azt javasolja, hogy ébredés után töltsünk el öt percet csendben. Mindezt céltudatosan tegyük, vagyis annak érdekében, hogy csökkentsük a napi stresszt és összpontosítsunk a legfontosabb dolgokra.

Megerősítések: Első lépésként el kell döntened, mit szeretnél, aztán azt, hogy miért és el is kell képzelned, milyen emberré kell válnod ahhoz és mit kell tenned azért, hogy meg is szerezhesd.

Megjelenítés: A vizualizációnak rendkívül fontos szerepe van. Képzeld el magad az álmaidban, pontosan úgy, mintha már megtörtént volna.

Gyakorlat: Mindannyiunknak megvan a maga reggeli rutinja. Van, aki kávéval indítja a napot, van, aki egy nagy pohár vízzel. A hasznos rituálékat nem szabad elhanyagolni, mert felboríthatja az egész napot. Vegyél egy zuhanyt, olvass, írj, fuss vagy bármit, amit egyébként is megtennél. Egy kis plusz dolog, hogy tervezd a napod, sokkal gördülékenyebben megy majd minden, hiszen pontosan tudni fogod, mi után mi következik.

Nyirokrendszer

A nyirokrendszer tulajdonképpen testünk szennyvízkezelő központja, ami kiszűri a mérgező hulladékokat. Legfontosabb része az immunrendszerünk. A megfelelő működéshez szükség van segítségre is. Ennek érdekében a következőket tehetjük reggelente:

Mindenképpen szánj néhány percet a légzésre. Lélegezz lassan, mélyeket az orrodon, majd a szádon. 5-10 ismétlés után megfelelő oxigént juttatunk a szervezetünkbe, ez biztosítja a nyirokkeringést. Ha lehetséges, akkor a szabadban végezzük ezt, ha nem, akkor mindenképpen nyissunk ablakot.

Igyál egy nagy pohár langyos, tiszta vizet. Kortyokban is elfogyaszthatod tizenöt percenként, de nem kell túl sokat innod. Mindez persze igény kérdése.

Egy kis reggeli edzéssel feltöltődhetsz és legyőzheted a lustaságot. Ilyenkor a szervezet endorfinokat, szerotonint és dopamint termel, amelyek a hangulat javítását szolgálják.

Zuhanyzás előtt dörzsöld le a bőröd, akár bőrradírral, akár egy száraz ruhadarabbal. Ez ugyanis, amellett, hogy szétszórja a nyirokrendszert, a narancsbőrt is csökkenti. Kontrasztzuhanyt alkalmazzunk, ami azt jelenti, hogy a tusolást hideg vízzel fejezzük be. Kivéve akkor, ha várandósak vagyunk vagy szív-és vérnyomás problémánk van.

Ne viselj kényelmetlen fehérneműt és ne használj rossz minőségű, káros anyagokat tartalmazó kozmetikumokat.

A reggel inspirál

Hatalmas különbség van az őrült rohanás és a nyugodt reggel között, amikor kellemes dolgokban lehet részed. A korán kelők sokkal optimistábbak, mint azok, akik sokáig lustálkodnak. A korán kelés inspirálta a költőket, festőket és tudósokat is.

Rendrakás, takarítás

Tapasztalt háziasszonyok azt javasolják, hogy ne halmozzuk fel szombatra a ház körüli teendőket, mint takarítás, mosás, főzés, kertészkedés és így tovább. Helyette inkább iktassuk be a napi rutinunkba. Kissé unalmasan hangzik, de később hálás leszel érte magadnak, hogy nem mindent egy napon kell megcsinálnod és behoznod.

Olyan egyszerű dolgokról van szó, mint az ágy bevetése, a mosogatógép bepakolása vagy mosogatás kézzel, portörlés a látható helyeken.

A tanulás is jobb korán, mint soha.

A Sussexi Egyetem tudósainak állítása szerint a reggeli órák a legalkalmasabbak arra, hogy bővítsük tudásunkat. Ilyenkor ugyanis, könnyebben megjegyezzük a friss információkat, hiszen nincs tele az agyunk az egész napos munkával és egyéb történésekkel. Reggel agyunk és egész testünk sokkal frissebb, mint az esti órákban.

A reggel a valami új érzését kelti, ezt pedig érdemes kihasználni. Mivel mindennap rohanásban vagyunk, kevés időnk van az olvasásra vagy írásra, de reggeli készítés közben egy hangoskönyv nagy hasznunkra lehet.

A reggeli a legjobb ürügy arra, hogy tényleg felébredj.

A reggelizés kérdése rendkívül megosztott, mivel az emberek többsége egyáltalán nem vagy kutyafuttában reggelizik. A reggeli elengedhetetlen ahhoz, hogy energiát adjunk testünknek. A nap első étkezéséből fontos tápanyagokat meríthetünk, mint kalciumot, vasat, B-vitaminokat, fehérjét és rostot.

Fogyasszunk tojást, zabpelyhet, görög joghurtot, dióféléket, bogyós gyümölcsöket, chia-vagy lenmagot, ezekben ugyanis minden megtalálható, amire a szervezetünknek szüksége van.

Az elme higiéniája

Reggel még véletlenül sem szabad azonnal a telefonod vagy a laptopod után kapnod. Felejtsd el az e-maileket, hírportálokat, közösségi oldalakat, mivel időt kell szánnod arra, hogy felébredj. Vannak fontosabb dolgok is, amiket ébredés után el kell végeznünk.

A telefonhoz nyúlni pusztán egy rossz szokás, mert azt gondoljuk, hogy másra nincs időnk, mielőtt munkába mennénk. Pedig a reggelt sokkal hasznosabban is eltölthetjük. Készíts egy listát a reggeli tennivalókról, be fogod látni, hogy jobban érzed majd magad és büszke is leszel arra, hogy nem loptad a napot, vagyis a reggeli órákat.

Tervezés

Mindig jó, ha előre megtervezzük a napot, így reggel már csak az eredményekre kell összpontosítanunk. Gyakran alulbecsüljük magunkat és ezzel bevonzzuk a kudarcot. Ezáltal negatív tapasztalatokat halmozunk fel, így a sikert nagy ívben elkerüljük. Ha reggel céljaidra koncentrálsz és arra gondolsz, mi mindent elértél már, akkor az önbizalmad biztosan megnő, ez pedig cselekvésre ösztönöz.

Öltözködés

Reggel sokkal kevesebb időt töltünk el azzal, hogy kiválasszuk a megfelelő ruházatot. Egy esti találkozó esetén erre több időnk jut. Általában a hangulatunk diktálja a divatot. Nevetséges, igaz? Pedig így van. Abban az esetben viszont, ha hagyunk magunknak elég időt arra, hogy kiválasszuk a napi öltözetünket, akkor hangulatunk is jobb lesz, mivel nagy valószínűséggel kényelmes és színben passzoló ruhát választunk. Ha pedig magabiztosak vagyunk, akkor a siker garantált.

A séta helyettesítheti az edzőtermi gyakorlatokat.

A reggeli sétának rengeteg előnye van. Például, ha elmulasztod a reggeli tornát, akkor a séta kompenzálhatja ezt, mivel a gyaloglás sok kalóriát éget el. Emellett pedig, rendkívül egészséges és kellemes időtöltés is.

Ezek is érdekelhetnek