A táplálkozási szakemberek szerint számos élelmiszer rossz hatással van az egészségünkre. Tiltólistán vannak például az étolaj, a cukros üdítők, a fehér kenyér és az olajban sült ételek is. Az egészséges életmód érdekében inkább javasolt a rendszeres mozgás és a kiegyensúlyozott táplálkozás. Vannak azonban olyan élelmiszerek a felsoroltakon túl is, amelyekről még csak nem is sejtjük, hogy abszolút nem a helyes táplálkozás alapanyagai.

Összeállításunkból megtudhatod, melyek azok az ételek, amelyeket jobb, ha messziről elkerülsz.

  1. Az édes joghurtok

A joghurt önmagában nagyon egészséges, de nem az édes, gyümölcsös változata. Ezek a joghurtok már táplálóak ugyan, de a cukor mennyisége miatt abszolút nem egészségesek, sőt mi több, nem segítik a fogyókúrát sem. Tehát, ha csak egészségesebben akarsz étkezni, vagy a fogyókúrádat akarod megkönnyíteni, mindenképpen natúr joghurtot kell választanod. Emellett el kell kerülni azokat a tejtermékeket is, amelyek keményítőt és sűrítő anyagokat tartalmaznak.

2. Rizs

Ha rizst eszünk, olyan mintha fehér kenyeret fogyasztanánk. A magyarázat pedig nagyon egyszerű. A rizsnek nagyon magas a tápanyagértéke, sok benne a szénhidrát, ezért növeli az elhízás kockázatát. A táplálkozási szakemberek szerint lehet rizst fogyasztani, de csak kis mennyiségben.

3. Petrezselyem

A petrezselyem ártalmasabb lehet az egészségünkre, mint azt valaha is gondoltuk volna. A petrezselyem nitriteket bocsájt ki, így könnyen mérgezővé válhat. A szakácsoknak sem ajánlatos hozzáadni sem tejfölt, majonézt vagy olajat, mert harminc perc alatt mérgező lehet. Közvetlenül tálalás előtt kell az ételhez adni, hogy valamennyi értékes hozzávalóját megőrizze ez az amúgy ízletes növény.

4. A különböző szószok

Az otthon készített szósznak teljesen más az íze, mint egy boltban kaphatónak. Ez azzal magyarázható, hogy a bolti szószokhoz ízfokozónak használják a cukrot. Legyen az paradicsomszósz, tartásmártás, ketchup vagy majonéz. Mindegyik rengeteg cukrot tartalmaz, hogy elérjék a kívánt ízt. Így jobban teszed, ha magad készíted el ételeidhez a megfelelő szószokat.

5. Chipsek és szárított gyümölcsök

A gyümölcs chipsekről mindannyian azt hisszük, hogy egészségesek, hisz 100%-ban gyümölcsből vannak. Nos, ebben az esetben is tévedünk, mivel a legtöbb gyártó ugyanazt a technológiát alkalmazza az elkészítésnél, mint a hagyományos chipsek esetében. Vagyis bő olajban sütik ki azokat. Ezen termékek ínycsiklandó kinézete a kémiai feldolgozás eredménye. Emiatt a feldolgozás miatt azonban, ezek a chipsek egyáltalán nem egészségesek, bármennyire is azt hisszük.

Mielőtt ilyen szárított gyümölcsöt vásárolnál, ellenőrizd a színét, fényességét és puhaságát. Ezek mind a feldolgozás erősségét mutatják. A hagyományos feldolgozással készült szárított gyümölcsök egyáltalán nem fényesek és nem puhák. Vásárláskor ezeket a szempontokat mind figyelembe kell venni.

6. A szőlő

A szőlő egyáltalán nem egészséges gyümölcs. Magas a cukortartalma, így ha megeszünk egy nagyobb fürtöt, jóval több cukorral terheljük meg a szervezetünket, mint azt kellene. Így ezt a gyümölcsöt óvatosan kell fogyasztanunk, egyszerre csak keveset együnk belőle. Semmiképp se párosítsuk a következő élelmiszerekkel: friss uborka, dinnye, sör, hal, tej vagy valamilyen zsíros étel.

7. Hal, amelyet rosszul készítettek el

A hal az egyik legegészségesebb étel, de korántsem mindegy, hogyan készítjük el azt. A hal legjobb forrása az omega zsírsavnak, amelyet sütéssel és forralással őrizhetünk meg leginkább. Ha viszont olajban sütjük, füstöljük vagy sózzuk éppen az ellenkező hatást érjük el, mint amit szeretnénk.

8. A kukorica

Ha meg akarod őrizni a kukorica hasznos összetevőit, akkor süsd vagy főzd meg a kukoricát, de semmiképp ne fogyaszd a konzerv változatát. A genetikailag módosított kukorica nemcsak az ember szervezetét, hanem a vízi és szárazföldi élőlényeket is károsítja. A módosított kukorica pollenje különböző méreganyagokat tartalmaz, amely káros hatással lehet ránk. Számos országban be is tiltották ezeket a termékeket.

9. A dió-és mogyorófélékből készült tejek

Ha növényi tejet szeretnél vásárolni, mindenképpen olvasd el az összetevőket, de a legjobb döntés az, ha bioboltból szerzed be. A kókusz-, mandula-, brazil dió tej rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaz, ami pedig sok extra kalóriát is jelent.

10. A puffasztott rizs

Nem sokkal ezelőtt még a kenyér helyett is javasolták a szakemberek a puffasztott rizs fogyasztását, mivel nem tartalmaz zsírt, így alapvető része lehet a diétának. Azonban a glikémiás indexe nagyon magas, így kevés idővel a fogyasztása után újra éhséget érzünk. Ezzel pedig azt érjük el, hogy újabb étkezést kell beiktatnunk, ami nem segíti a fogyást, sőt plusz kilókat szedhetünk magunkra.

Még egy fontos információ az avokádóról. Ha túl sokat fogyasztasz belőle, abszolút nem egészséges.

100 gramm avokádóban 245 kalória van, ezért nem ajánlott a túlzott fogyasztása. Mivel a nyers avokádó hasznos összetevőket tartalmaz, ha feldolgozd már elveszíti ezeket. A túl sok avokádó csökkenti a vörösvérsejtek számát és a gyulladáscsökkentő gyógyszerek hatékonyságát is.

Hirdetés