A közhiedelemmel ellentétben a kávé elfogyasztása hatékonyabbá teszi energiaellátásunkat. Nagyon sok ismert egészségügyi trükk létezik, mint ilyen, jó néhány nagyon is ellentmondásosnak tűnik.

  1. Éjjel csukott szemmel menj a WC-re

Hogy miért? Nos, az agyunkat nagyban befolyásolja, amikor éjjel villanyt kapcsolunk. A fénnyel azt az üzenetet küldjük agyunknak, hogy reggel van, így nagy a valószínűsége annak, hogy nem tudunk majd visszaaludni. Mindez függetlenül attól megtörténik, hogy mennyit mutat az óra. Mivel az agyunk azt feltételezi, hogy már nappal van, kikapcsolja az alvást. Tehát, ha az éjszaka közepén hív a természet, tanácsos az egyik szemünket csukva tartani, hogy minél kevesebb fény érje azt. Így biztosak lehetünk abban, hogy nagyon gyorsan vissza tudunk majd aludni.

2. A fülhúzás rengeteg egészségügyi előnnyel járhat

A reflexológia azt állítja, hogy a fülünkön olyan nyomáspontok helyezkednek el, amelyek sok egészségügyi problémára nyújtanak enyhülést. Legyen az fejfájás vagy akár emésztési panasz. Fájdalmunkat enyhítjük, ha a képen látható pontokat megnyomjuk és meghúzzuk a fülünkön.

  1. Hát-és vállfájdalmak
  2. Különböző szervek
  3. Csatlakozások
  4. Orr és torok
  5. Emésztés
  6. Fej és szív

3. Végtag fájdalom esetén sokat segít, ha forgatjuk fejünket

Ha az éjszaka közepén arra ébredsz, hogy úgy érzed, a karodat ezer tűvel szurkálják, akkor nincs más dolgod, mint jobbra-balra forgatni a fejed. Alvás közben előfordulhat, hogy úgy fekszünk rá kezünkre, hogy ezzel akadályozzuk a normál véráramlást, valamint csökkentjük az oxigén áramlását. Ebben az esetben valószínűleg mindannyian kezünket kezdjük el rázni, hogy elmulasszuk a fájdalmat. Ez azonban nem a legjobb megoldás. Ha elkezdjük forgatni fejünket egyik oldalról a másikra, hamarabb csökken a fájdalom, hiszen a nyaki idegek egyenesen a fejedről a karodba mennek.

4. A csuklás megszüntetésére ijesszük meg egymást

A csuklás soha nem jár egyedül, vagyis nincs olyan, hogy egy csuklás. Amikor elkezdődik, úgy érezzük, hogy nem tudjuk abba hagyni. Általában viszont néhány perc után megszűnik. Ha mégsem múlna el, akkor kérjünk meg valakit, hogy ijesszen meg minket. Ez esetben felgyorsul a szívverésünk és megnöveli a véráramlást. Ami ennél is fontosabb, a csuklás azonnal abbamarad, hisz az, hogy megijesztenek minket eltereli a figyelmünket is róla.

5. Aludj hűvös szobában

A hűvös szobában alvás jelentős mértékben növeli az alvás minőségét. Az alacsonyabb hőmérséklet nemcsak abban segít, hogy gyorsabban elaludjunk, hanem csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyét azáltal, hogy segíti a testet a kalóriák elégetésében, emellett pedig növeli az inzulinérzékenységet, ami csökkenti a második típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

6. Fogyasszunk kávét

Egy japán tanulmány szerint azok az emberek, akik kávét fogyasztanak, egy-két csésze elfogyasztása után, ha 20 percig szunyókálnak, sokkal éberebbek lesznek, mint azok, akik csak megitták a kávét és folytatták munkájukat.

7. Köhögés a tűszúrás okozta fájdalom ellen

Azt hiszem kevés olyan ember van, aki élvezi az oltást és azzal járó tűszúrást, még akkor is, ha ez rengeteg betegség ellen véd meg minket. Számos tanulmány kimutatta, hogy van egy egyszerű módja annak, hogy ne érezzük a tűszúrást. Ez pedig nem más, mint a köhögés. A tudósok pontosan nem tudják, hogy mi történik, de a köhögés megemeli vérnyomást, ez pedig csökkenti a fájdalom érzékelését.

8. A jégkrémevés fejfájást okozhat

Gyakran előfordul, hogyha valami hideget eszünk vagy iszunk, hirtelen fejfájás jelentkezik. Ennek az az oka, hogy agyunk megpróbálja melegen tartani magát, ennek érdekében pedig bizonyos változtatásokat eszközöl, ez okozza a hirtelen fájdalmat. Ettől a fájdalomtól úgy szabadulhatunk meg a legkönnyebben, ha a száj felső részét dörzsöljük nyelvünkkel.

9. Közvetlen étkezés után sose mossunk fogat!

Az étkezés utáni fogmosás tűnhet a legjobb megoldásnak, hogy eltávolítsuk az ételmaradékokat, de valójában nem az. Ennek az az oka, hogy sok olyan ételt fogyasztunk, amely savas. Például a paradicsom, citrom vagy narancslé. A későbbiekben végzett fogmosás felgyorsíthatja a savnak a zománcra gyakorolt ​​hatását, és erodálódhat. Célszerű tehát étkezés után legalább harminc percet várni a fogmosással.

10. A rágógumi javítja az emlékező-készséget

A  Coventry Egyetem kutatása szerint a mentol ízű rágógumi rágása csökkenti a fáradtság érzetet. Egy másik tanulmányban az Egyesült Államok pszichológusai megállapították, hogy a rágógumi körülbelül 35%-kal javítja a teszteredményeket és a memóriát. Kávé fogyasztása helyett ajánlott rágózni a vizsgaidőszakban tanulás közben.

Te is ismersz hasonló trükköket?

Hirdetés