Sokunkkal előfordult már, hogy feladtuk a fogyókúrát, mert nem bírtuk betartani az unalmas étrendet és gyakorlatokat. Azok, akik azt gondolják, hogy azért túlsúlyosak, mert keveset vagy egyáltalán nem mozognak, azoknak biztosan nem fog menni a fogyókúra. De vannak olyan szokások, amelyekről ha lemondunk, megkönnyíthetjük a súlycsökkentést. Ezzel a fogyókúra kínlódásból még szórakoztatóvá is válhat. A következő néhány, nem szokványos szokás segítségedre lehet ebben.

  1. Egészséges napi vízivási rend készítése

Fontos, hogy a vízivásban létrehozzunk egy rendszert, amellyel testünk jobban fogja érezni magát. Reggel igyál meg két pohár citromos vizet. Ezzel felébreszted testedet és beindítja az anyagcserét is. Ebéd előtt igyál egy pohár vizet, így kevesebb étellel is jól fogsz lakni. Ha ebéd közben is iszol, az emésztésednek is jót fog tenni. Délután négykor is igyál, mert a vacsora előtti időszakban is szüksége van a szervezetednek a folyadékra. Vacsora közben szintén tanácsos folyadékot fogyasztani, mert az étel könnyebben mozog a bélrendszeredben, így étkezés után nem fogod nehéznek érezni a gyomrodat sem.

2. Étkezés előtt szagolgass banánt vagy zöld almát!

Ez egy nagyon furcsa tanács lehet mindenki számára, de hasznosnak bizonyul. Ugyanis az olyan élelmiszerek szagolgatása, mint a banán vagy a zöld alma, csökkentheti az éhségérzetet, így sokkal kevesebbet fogsz enni egy-egy étkezés alkalmával, mint ha csak azonnal neki fognál az evésnek.

3. Ha befejezted a vacsorát, gyújts vanília illatú gyertyát!

A vanília az édességek szinte elkerülhetetlen alkotóeleme. De azt biztosan nem gondoltuk volna, hogy a fogyásban is segíthet. Méghozzá édes illatával éri el azt az érzést, hogy jól laktál, nem vagy éhes. Sőt, ha nem akarsz desszertet fogyasztani, akkor is működik. Édes illatával betölti a desszert helyét, így nem fogod kívánni az édes ízt sem.

4. Készíts fotót az ételről, amit el akarsz fogyasztani!

Ha felülről lefényképezed az ételt, észrevehetsz benne olyan alkotó részeket, amelyekkel normál esetben nem is foglalkoznál. Mivel fotózás közben van időd áttekinteni, mit eszel valójában, felfedezheted például a túl sok szénhidrátot az ételedben, így a továbbiakban változtathatsz majd az arányokon.

5. A régiek helyett válassz kék tányérokat!

Különböző tanulmányok szerint a kék szín csökkenti az étvágyat, így ha ilyen színű tányérokra cseréled az étkészleted, kevésbé leszel éhes.

6. Fogyassz tojást reggelire, ebédre pedig válassz valamilyen fűszeres ételt!

Tudósok már többször bebizonyították, hogy ha tojást fogyasztasz reggelire, könnyebben fogyhatsz. Emellett ebédre ajánlatos valamilyen fűszeres, chilis ételt választani, mert az felgyorsítja az emésztésedet.

7. A több mozgás érdekében találj ki magadnak különböző kihívásokat!

A különböző kihívások kitalálásával a diéta és az edzés is könnyebben fog menni. Köss magaddal egyezséget! Ha megeszel egy kis csokit, akkor lépcsőzöl öt percet, pár szem krumpli után csinálsz ugyanannyi fekvőtámaszt. Így még szórakoztató is lehet az edzés és a kalóriaégetés is.

8. Aludj hűvösebb szobában, mint eddig tetted!

Az ideális hőmérséklet 18 fok. Ebben az esetben a tested elkezdi melegíteni magát, hogy ne fázzon, így kalóriát égetsz el, vagyis alvás közben is fogyhatsz.

9. Ne fald az ételt! Rágj meg mindent lassan és alaposan!

Sokkal könnyebben fogyhatsz, ha lassan eszel. Ilyenkor minden falatot jobban megrágsz, ezzel pedig könnyebben emészthetővé válik. Valamint, ha elég lassan rágod az ételt, csökkenni fog az étvágyad, ezáltal pedig kevesebbet tudsz majd enni. Egy étel elfogyasztásának ideális ideje húsz perc.

10. Igyál egy pohár bort minden nap!

Napi egy pohár bor segíti a fogyást. Ha viszont túlzásba esel, akkor ellenkezője fog történni. Ha valaki több, mint két pohár bort iszik meg egy nap, sokkal nehezebben fog diétázni, hisz az alkohol önmagában hizlal.

Hirdetés