Manapság, még inkább, mint a múltban, figyelnünk kell ételeink minőségére, amelyeket az asztalra teszünk. De hajlamosak vagyunk alábecsülni vagy figyelmen kívül hagyni azt a fontos tényt, hogy bizonyos ételeket néha rosszul eszünk meg. A spárga, az eper, a joghurt és a bab egészséges táplálék, de gyakran nem fogyasztjuk őket úgy, ahogy kellene, ezért végül hiányoznak belőlük a megfelelő tápanyagok.

Most megmutatunk 12 élelmiszert, amelynek fogyasztási módjában eddig nagyot tévedtünk.

  1. Lenmag

A lenmag rost, omega-3, lignánok és fito-tápanyagokat tartalmaz, amelyek mindegyike értékes anyag testünk számára. Szervezetünk azonban nem képes megemészteni őket, amikor egészben fogyasztjuk azt. Ezért meg kell rágni, hogy ne veszítse el tápanyagtartalmát.

2. A spárga

A spárgát soha nem szabad mikrohullámú sütőben megfőzni. Ez csökkenti a zöldség C-vitamin-tartalmát, mivel a tápanyag vízben oldódik. A spárgafőzés ideális módja, ha gőzöljük vagy sütjük őket, hogy finomak és ropogósak maradjanak.

3. A kiwi

A kiwi bőre nagy koncentrációban tartalmaz tápanyagokat, különösen rostot, folátot és E-vitamint. A kiwi teljes fogyasztása 50, 32 és 34 százalékkal növeli a rost-, E-vitamin- és foláttartalmat. Mivel sok ember nem fogyaszt elegendő mennyiséget ezekből a tápanyagokból étrendje során, a kiwi bőrrel való evése az egyik egyszerű módja annak, hogy növeljék a bevitelüket.

4. A paradicsom

A paradicsom azok közé az ételek közé tartozik, amelyeket főzni kell, hogy azok a tápanyagok hasznosuljanak, amelyek megóvják szervezetünket a daganatoktól és a szívbetegségektől. A tápanyagok növekednek, ha a paradicsomot kb. 90 Celsius fokra melegítjük.

5. A fekete tea

A fekete tea az egyik leginkább fogyasztott ital, de vigyáznunk kell, hogy ne keverjük össze tejjel. A tejtermékek nem befolyásolják a benne levő antioxidánsokat, de blokkolják a tea szív- és érrendszeri előnyeit, mivel a tejfehérjék megnehezítik a tea tápanyagjainak felszívódását.

6. Az eper

Az eperben gazdag rost, antioxidánsok és C-vitamin tartalom van, hasonlóan a legtöbb piros gyümölcshöz. Mivel a testnek szüksége van ezekre a tápanyagokra, ezeket a gyümölcsöket soha nem szabad darabolva tárolni. Az eper feldarabolva érzékennyé válik a fényre és az oxigénre, így nagyon könnyen elveszíti értékes tápanyagait.

7. A brokkoli

A brokkoli azon ételek egyike, amelyeket ajánlatos nyersen vagy legfeljebb párolva fogyasztani. Főzés vagy sütés közben elveszítik a C-vitamint, a klorofillot, az antioxidánsokat és a rák elleni vegyületeket, amelyek mind nélkülözhetetlenek a test számára.

8. A bab

A bab tartalmaz antioxidáns vegyületeket, amelyek kötődnek az ételekben található vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz, így a szervezetben nem képesek felszívódni. Ezért ajánlatos egy éjszakán át vízben áztatni a babot, hogy ezek eltűnjenek belőle.

9. A fokhagyma

A fokhagyma allicint tartalmaz, egy daganatellenes enzimet, amely fokozza erejét a levegő expozíciójával. Felhasználás előtt ezért kell a fokhagymát felaprítani és tíz percig pihentetni. Ilyen módon fejti ki ugyanis pozitív hatásait.

10. A joghurt

A joghurt tetején található savót soha ne öntsük ki, hanem keverjük fel, mert csak így érvényesülnek a benne lévő vitaminok, mint a B12 és a fehérjék.

11. Az uborka

Magas rosttartalma miatt ajánlatos a bőrével együtt enni. Ha viszont nem vagyunk biztosak abban, hogy honnan származik, jobb ha megmossuk vagy meghámozzuk, hogy a baktériumok ne kerüljenek a szervezetünkbe.

12. Sushi

A legtöbb ember rosszul eszi a sushit. A tekercseket az ujjainkkal kell megformázni, nem pálcika segítségével. Minimális szójaszószra is szükség van, de semmiképp se mártsuk bele a hal oldalát vagy a rizst. A wasabiból pedig csak egy kis mennyiséget kell közvetlenül az étkezés előtt a halra tenni. A gyömbér pedig a száj megtisztítására szolgál, így akár magában is el lehet fogyasztani.

Hirdetés