2022 május 19 csütörtök
KezdőlapÉrdekességek6 tipp, amivel pénzt takaríthatsz meg parfümvásárlásnál

6 tipp, amivel pénzt takaríthatsz meg parfümvásárlásnál

-

A parfümök szinte nélkülözhetetlen kiegészítői egy hétköznapoknak, rendezvénynek és eseménynek. A parfümök áremelkedése ellenére évente több, mint 70 millió palackot értékesítenek világszerte. Ez az arány pedig napról napra emelkedik. Viszont sokan nem tudják, hogyan is kell helyesen parfümöt választani, nem tudják, hogy mit is takarnak a különböző nevek, hány órán át fog tartani egy-egy magukra permetezett aroma és így tovább. Mai cikkünkben 6 tippet hoztunk el nektek, amivel pénzt takaríthatsz meg parfümvásárlásnál.

1, Az írisz és vanília kivonatú parfümök az egyik legdrágábbak

A parfüm árát elsősorban alkotóelemei határozzák meg. Egyes összetevők nagyon drágák, mivel forrásaik szezonálisak, kis mennyiségekben vagy bizonyos területeken nőnek. Az aroma kinyerésének módszere szintén befolyásolhatja az árát. A legdrágább alkotóelemek közé tartozik az írisz, a pézsma, a sáfrány, a borostyánvirág (mely a bálnák belén képződik), a jázmin és a vanília.

Az olcsó parfümöknél gyakran használnak szintetikus aromákat, amelyeket a kőolajtermékek kémiai feldolgozása során nyernek ki.

2, Az aroma tartóssága befolyásolja annak értékét

Számos parfümház különféle aromákat állít elő, ami befolyásolja az árak alakulását is.

Az illatanyagok legdrágább és legtartósabb típusa a parfüm: ez körülbelül 6 órán keresztül marad a bőrön és egy napon át a ruhán. Ezután jön az “eau de parfum”, mely kb. 4 órán át marad a bőrön, az “eau de toilette” pedig a legolcsóbb, melynek tartóssága 2 óra.

3, Klasszikus üveg parfümöket jövedelmezőbb vásárolni

A jó minőségű üvegből készült parfümök sokkal drágábbak, mint egy kémiai szennyeződésekkel rendelkező műanyag üveg.

Néhány márka azonban korszerűsíteni akar, így kövekkel kirakott parfümökkel is lehet találkozni, melyek olyan flakonban vannak, mint az ablakmosó. Ezeket figyelembe veszik a parfüm végső árának meghatározásakor.

4, A “C” osztályú parfümök megvásárlása pénzpazarlás

A parfümöket 4 osztályba lehet sorolni. Az első és legdrágább a luxus parfüm, mivel természetes alapanyagokból készül és korlátozott mennyiségben kapható. Ezeknek az ára gyakran több ezer dollárt is meghaladhat.

Az “A” osztályú parfümök sokban hasonlítanak a luxus parfümökhöz. Általában 90% természetes összetevőkből és 10% szintetikus anyagból állnak. Ilyeneket főleg Franciaországban gyártanak.

A “B” osztályú parfümök leginkább Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben vagy Bulgáriában kaphatók. Ezek a parfümök nem rendelkeznek ugyanolyan gazdag aromájú összetételekkel, mint például a luxus vagy az “A” osztályba tartozók. Egyszerűbb és olcsóbb dobozban valamint palackban árusítják, melyen nincs rajta a márkanév.

A “C” osztályú parfümök hamisnak nevezhetők. Készítésükkor a legolcsóbb szintetikus alkotóelemeket használják fel, sőt gyakran mosó- és tisztítószereket is adnak hozzá. Ha olyan parfümöt vásárolsz, melynek illata kezdetben nagyon telített, de aztán gyorsan eltűnik, akkor biztosra veheted, hogy “C” osztályút vásároltál. Ez igazi pénzkidobásnak számít.

5, A népszerű és nagy márkák mind drágák

Vannak olyan legendás parfümök, amelyeket ha kimondasz az már a minőségről árulkodik, ilyen például a “Chanel No. 5.” Ebben az esetben a parfüm egy luxusszegmenst képvisel, amelyet az ár kialakításakor figyelembe vesznek.

A híres márka miatt az olyan parfümházak illatanyagai, mint a Dior, a Lancôme, a Givenchy, a Dolce & Gabbana, mindig is drágák lesznek. Az új, kevéssé ismert parfümgyártók termékei, még ha hasonló alkotóelemeket is használnak, mint a nagy márkák, akkor is olcsóbbak lesznek.

6, Te fizetsz azért, mert sztárokkal működnek együtt

A marketing az egyik legfontosabb tényező, amely meghatározza a parfüm árát. Annak érdekében, hogy a parfümöket jobban el tudják adni, a parfümházak hírességeket “alkalmaznak”. Egy jó reklám, amelyben egy híres színésznő van, és aki a márka nagykövetévé válik, jelentősen megnöveli az eladások számát.

Például, a Dolce & Gabbana Emilia Clarke-ot kérte fel a „The One” nevű parfümjének népszerűsítése érdekében. A Chanel új illatát az ausztrál származású színésznő Margot Robbie reklámozza.

Te tudtál ezekről?

Ezek is érdekelhetnek