2022 május 29 vasárnap
KezdőlapÉrdekességek7 élelmiszerkombináció, amelyek nagy veszélyt jelenthetnek az egészségedre nézve.

7 élelmiszerkombináció, amelyek nagy veszélyt jelenthetnek az egészségedre nézve.

-

A mai világban az emberek java része nem tart mértékletességet, ugyanis mindent mindennel esznek. Persze van egy réteg, akik odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, de előfordul, hogy ők is belesétálnak a csapdába. Vannak olyan alap élelmiszerkombinációk, például a fagyi és a szénsavas üdítők valamint a paradicsom és a sajt, melyeket természetesen fogyasztunk együtt, pedig egyáltalán nem lenne szabad. A szervezet igenis jelez, ha valami nem tetszik neki, persze az emberek erre nem igazán figyelnek oda, csak amikor már nagyon ég a ház. A mai cikkünkben olyan élelmiszereket hoztunk el nektek, amiket nem érdemes együtt, sem egymás után fogyasztani, ha jót akarunk. Egyeseknél kifejezetten veszélyes lehet, ha ezeket együttesen eszik.

1, Tengergyümölcsei + krémes ételek.

A krémes mártások, krémlevesek és a tenger gyümölcsei egy olyan gasztronómiai kombináció, amely gyomorfájdalmakhoz vagy mérgezéshez hasonló tüneteket produkál. Ennek oka, ha két különböző típusú fehérje találkozik, a szervezetben fehérjetúladagolás lép fel, amivel nem igazán tud megbirkózni. A gyomor ilyenkor elnehezedik, hányinger alakul ki és a későbbiek folyamán veseproblémák jelentkeznek. A gasztroenterológusok azt javasolják, hogy ne kombináljunk többféle tengeri herkentyűt és például a garnélarákot, halat, kagylót, csigát külön-külön fogyasszuk. A legjobb, ha a tenger gyümölcseihez párolt zöldséget eszünk.

2, Bor + édesség.

Ez egy nagyon rossz hír az édesanyák számára, akik egy pohár bor mellé valamilyen édességet, desszertet szoktak enni. Az alkohol jelentősen megnöveli a szervezetben az inzulin termelést és az elfogyasztott cukor zsírrá alakul át. A szakértők azt javasolják, hogy desszertek helyett,  jó minőségű, alacsony zsírtartalmú sajtot vagy zöldséget kell enni.

3, Fagylalt + szénsavas üdítő.

Ez a gyerekek kedvenc kombinációja, amikor gyorsétterembe mennek szüleikkel, viszont ez nagyon veszélyes. Ha valaki ezt a kettőt egymás után elfogyasztja körülbelül hat órával később gyomorproblémákat tapasztalhat, úgymint gyomorégés vagy puffadás. Azon személyek tünetei viszont súlyosabbak lesznek, akik diabéteszben, gyomorfekélyben vagy gyomorhurutban szenvednek. Szakértők szerint a fagylalt után célszerűbb inkább vizet, teát, vagy kávét inni.

4, Tej + tojás + sajt.

A fehérjetúladagolás egy másik változata, amivel a szervezet megint csak nem képes megbirkózni. Ilyen ételek elfogyasztása után a vesék nagyon megterhelődnek, így célszerűbb az omlettet, rántottával vagy főtt tojással helyettesíteni. Mindezek mellett a tej és a tojás allergén termék, amik bőrkiütést okozhatnak.

5, Dinnye + egyéb élelmiszerek.

Bizonyítékokat találtak arra, hogy a történelem során az emberek igenis életüket vesztették a dinnye elfogyasztása miatt. Mindez azért volt lehetséges, mert régen mindenféle élelmiszerrel kombinálták ezt a fajta gyümölcsöt. A modern világban már szerencsére senki sem veszti életét emiatt, viszont kellemetlen mellékhatásai lehetnek, ha mindenféle ételt eszünk mellé. A gyomor nagyon gyorsan meg tudja emészteni a dinnyét ám, ha más étel is van mellette, akkor negatívan hat a szervezetre. Például tejtermékkel kombinálva hashajtóként funkcionál, szeszes itallal mérgezés tüneteit produkálja, sonkával fogyasztva pedig vastagbél problémákat, illetve székrekedést okoz.

6, Paradicsom + sajt.

A sajt és a paradicsom kombinációja természetesnek tűnik, viszont a gyomor egyáltalán nem így gondolja. Ha egyszerre eszed ezeket az élelmiszereket, akkor olyan negatív hatásokat érhetsz el vele, mint az ásványi sók oldhatatlan kristályainak kialakulása. Ez már csak azért is rossz, mert ezek a kristályok ízületi problémákat idéznek elő, melyek mozgás közben elviselhetetlenek lesznek.

7, Hal + napraforgóolaj.

Míg a halban sok Omega-3 van, az olajban sok Omega-6. A zsírsavak jótékony hatást gyakorolnak az ízületekre, a bőrre, hajra és a szívműködésre is, ám ha a halat olajban sütik ki, akkor az Omega-3 és 6 zsírvasak egyszerűen eltűnnek. Ennek elkerülése végett célszerű inkább grillezni vagy fólia alatt sütni az ilyen ételeket.

Te tudtál ezekről?

Ezek is érdekelhetnek