Sokszor hallottuk már, hogy a reggeli a nap legfontosabb része. Ez az étkezés az, ami a legtöbb energiával lát el bennünket a nap folyamán, viszont nem mindegy, hogy milyen élelmiszereket eszünk reggelire, sőt az sem mindegy, hogy milyen tevékenységeket folytatunk ébredés után. Tudósok bizonyítékokat találtak arra, hogy a szokásaink és rutinunk nagyban befolyásolja a súlygyarapodásunkat is. Mai cikkünk pontosan azzal a céllal jött létre, hogy elmondjuk nektek, mennyi mindent csináltok rosszul minden áldott reggel, amik negatívan hatnak a súlyotokra.

Nem eszünk nagy reggeliket.

Tudósok szerint sokkal hatékonyabban tudnánk megtartani a súlyunkat, ha bőséges reggelivel kezdenénk a napot és könnyű vacsorával zárnánk le. Ez azért fontos, mert az anyagcsere sebessége eltérő lehet a nap különböző időpontjaiban. Fontos a magas kalóriatartalmú reggeli, közepes kalóriatartalmú ebéd és kevés kalóriatartalmú vacsora fogyasztása.

Nem tartózkodunk sokat a napon.

A tudósok kiderítették, hogy a napfény hatására csökkennek a lipidek, így lebontja a fehér zsírokat. De vigyázni kell, hogy ne töltsünk túl sok időt a napon és mindig legyünk bekenve naptejjel.

Ébredés után elfelejtünk inni.

Mivel egy felnőtt ember teste 55-60%-ban vízből áll, ezért ébredés után célszerű meginni egy pohár vizet, mert felgyorsítja az anyagcserét, redukálja a zsírok kialakulását és eltávolítja a méreganyagokat.

Nem edzünk.

Egy kutatásból kiderült, hogy aki reggel edz, az kevesebb reggelit fog enni mint az, aki nem végez semmilyen reggeli gyakorlatot. Azok akik nem edzenek a reggeli elfogyasztásával megpróbálják csökkenteni az ébredés utáni stresszt. Az is kiderült, hogy az éhgyomri edzés 20%-kal hatékonyabban égeti a zsírt.

A finom ételeket ebédre vagy vacsorára esszük.

A reggelire evett pékáru nem hizlal annyira, mintha ebédre vagy vacsorára ennéd, erre egy Tel Aviv-ban dolgozó kutatócsoport jött rá.

Reggel olvasunk híreket.

A reggel olvasott hírek negatívan hatnak az egészségünkre. Tudósok szerint a hosszú ideig tartó stressz képes az őssejtjeinket zsírsejtekké alakítani, viszont a rövid ideig tartó stressz nem okoz ilyen problémát. A stressz olyan hormonokat állít elő, ami segít, hogy jobban tudjunk alkalmazkodni bizonyos dolgokhoz. Ha a stressz nem ér véget, mindegy, hogy sokat vagy keveset eszel, nem fogsz tudni fogyni.

Nem vesszük figyelembe, hogy állataink mennyit segítenek.

Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik hobbi állatokat tartanak sokkal kiegyensúlyozottabbak. Köztudott, hogy az állatok jelenléte csökkenti a stresszt így hatékonyabban tudjuk megtartani súlyunkat. Nem utolsó sorban pedig a kutyánkkal való futás szintén jó hatással van ránk.

Te miket szoktál rosszul csinálni?