Az Egészségügyi Világszervezet szerint az elhízás mértéke csaknem megháromszorozódott az elmúlt 40 évben. Aki mér fogyókúrázott életében az tudja, mennyire nehéz megszabadulni a kilóktól. A legtöbben különféle diétákkal, kimerítő gyakorlatokkal, kalória számolással próbálják elérni a céljaikat, de mind hiába, ha a mindennapi szokásokra nem figyelnek oda. Gondolunk itt a rendszertelen étkezésre, alvásra, a kevés folyadékbevitelre, na meg az éjszakai nassolásra. A mostani cikkünkben nyolc ártatlannak tűnő tevékenységet szedtünk össze, ami valójában sokkal több kárt okoz, mint hasznot.

1, Rendszertelen, gyors reggeli

Kutatók szerint azok az emberek, akik minden egyes reggel reggeliznek sokkal kevesebb eséllyel hínak meg, mint azok, akik ezt kihagyják. Egy tanulmány keretein belül 350 embert vizsgáltak meg, ahol az emberek derékméreteit vizsgálták. Kiderült, hogy a rendszeresen reggelizőknek sokkal kevesebb értéket mutatott a mérce. Ez teljesen logikus, ha kihagyod a reggelit, ebédre sokkal több ételt fogsz megenni.

2, Nem iszol elegendő mennyiségű vizet

Az ivóvíz szó szerint égeti a kalóriát és elősegíti a fogyást. Egy tanulmány keretein belül megvizsgálták, hogy a megnövekedett vízfogyasztás milyen hatással van a szervezetre és a testre. Az eredmények szerint egyetlen év alatt napi egy liter víz elfogyasztása 2 kilogrammos fogyást eredményezett.

3, Éjszakai étkezés

Egyes tanulmányok megerősítették, hogy jobb kerülni az éjszakai étkezést, ha csak nem akarsz extra súlyt felszedni. A kései étkezés következtében a test zsírként fogja elraktározni a kalóriákat. Ha estefelé éhes vagy, harapj valami könnyed ételt, de a közvetlenül lefekvés előtti nassolást iktasd ki az életedből.

4, Rendszertelen alvás

A rendszertelen alvás nagy mértékben tudja befolyásolni a testsúlyt. A legtöbb túlterhelt ember inkább kihagyja a testmozgást, ami fel tudná őket kicsit rázni, helyette magas szénhidráttartalmú nasikat esznek és egy liter kávét megisznak. Az alváshiány rendszertelen anyagcserét is eredményezhet. A jó működés érdekében napi legalább hét óra alvást iktass be az életedbe.

5, Zsírtalan ételek fogyasztása

Furcsának tűnhet, de a zsírtalan ételek rendszeres fogyasztása voltaképpen súlygyarapodáshoz vezetnek. Ha teljesen kiiktatod a zsírt az étrendedből, annál jobban fogod kívánni azokat, melyek energiával látnak el, gondolunk itt a szénhidráttartalmú élelmiszerekre. A zsírokat nem tartalmazó tejtermékek megakadályozzák a kalcium, az A és D-vitamin felszívódását.

6, Étkezés közben mást is csinálsz

Ha eljött az étkezés ideje, akkor lehetőleg arra is koncentrálj. Mit is jelent ez? például azt, hogy ne nézz közbe TV-t és ne telefonozz közben. Kutatások szerint akik étkezés közben ilyeneket csinálnak sokkal többet esznek, ami további súlygyarapodást eredményez. Csak az ételre való koncentrálás lehetővé teszi, hogy élvezd azok ízét.

7, Szeszes ital fogyasztás

Ha legközelebb egy pohár sörrel kínálnak, akkor gondold át kétszer elfogadod-e. A rendszeres sörfogyasztás hasi zsírt halmoz fel, sőt súlygyarapodást is okoz. Ha fontos neked a tested, akkor lehetőleg mellőzd az ilyen estéket.

8, Egész napos ülés

Tanulmányok szerint összefüggés van az ülés és az elhízás között. A szakértők azt javasolják, hogy 60-90 percenként át kellene mozgatni a végtagokat és a testet. Próbálj sétálni, vagy széken elvégezhető gyakorlatokat csinálni.

Te mennyire figyelsz oda magadra?

Hirdetés