A tenger és a medence szerelmesei folyton vitatkoznak, hogy hol jobb, megtanulni úszni, és hogyan kell ezt egészséggel járó előnyben részesíteni, mely strandok veszélyesek és mire kell odafigyelni. Ebben a cikkben összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdésekre adott válaszokat, ahol megcáfoltuk azokat a mítoszokat, ami nagyon sok ember fejében motoszkált.

Ne ugorjunk bele a hideg vízbe.

Néhány nyaraló úgy gondolja, hogyha a nagy hőségben hideg vízbe ugrik, hozzájárul a test hőmérséklet kiegyenlítéséhez. A hideg víz azonban stimulálja az immunsejtek termelését (T-limfociták) és a hirtelen hőmérséklet-csökkenés, súlyos stresszfaktor lesz a test számára, mivel a szívet és az ereket terhelés éri.

Mely tengeri lakosok veszélyesek, és melyek nem?

Sokan úgy gondolják, hogy az ártalmatlan csikóhal veszélyes, pedig nem, a tengeri sün, szúrása fájdalmas lehet de nem végzetes. De vannak olyan tengeri lakók, akik rendkívül veszélyesek.

Például a medúza mérge 3 perc alatt 60 emberrel képes végezni.

Mit tegyünk azért, hogy ne szerezzünk “úszófület”

Természetünknél fogva a füleink védve vannak a vízzel szembe. A fül nem teszi lehetővé a víz stagnálását, a fülzsír tartja a savas pH-t, ami elpusztítja a baktériumokat és a gombákat. Ám azok, akik gyakran járnak úszni, a fülzsírjuk kimosódhat és a fül sebezhetővé válik.

Annak érdekében, hogy ezt a helyzetet elkerüld, használj füldugót úszáshoz.

Hogyan lehet elkerülni a só és a klór káros hatásait?

Ha tengerben, vagy medencében úszol, miután kijöttél, mindenképpen zuhanyozz le, hogy lemosd a káros anyagokat magadról. Mossuk ki a klórt és a sót a hajunkból, majd alaposan szárítsuk meg, és alkalmazz hidratáló krémet utána a bőrödön.

A klóros vizű medencék gyakran okoznak gyulladást, sőt felgyorsítják a bőr öregedését, valamint a haj minőségének romlását is.

Kockáztatjuk a testi épségünket, mikor ki van rakva a “Fürdeni tilos” tábla.

Az emberek annak ellenére, hogy ki van rakva a “Fürdeni tilos” tábla, belemennek a vízbe. Pedig ez nagyon veszélyes, hisz nem véletlenül van kirakva. Ha a tábla egy folyó, tó vagy egy bányató közelében található, nagy a valószínűsége annak, hogy a bélrendszer, a fül és a szem fertőzéseit okozzák.

Hol könnyebb megtanulni úszni: a tengeren vagy a medencében?

Gyakran tanulnak úszni a nyaralás alkalmával, folyón vagy tengeren. Természetesen, ha a víz nyugodt és átlátható, és a tanár rendelkezik a kulcsfontosságú képességekkel, ha valami baj történik, akkor lehet úszni tanítani az illetőt, miután felraktad a felfújható karúszókat. Ilyen esetekben a szülők felállnak egymással szembe és a gyermek egyik szülőtől a másikhoz úszik. De a legjobb, ha a medencében tanítják meg a gyereket úszni.

Hogyan viselkedjünk szélsőséges helyzetben, hogy ne ártsunk.

Az ember soha nem tudhatja, hogy mikor kerül olyan helyzetbe, hogy ki kell menteni valakit a vízből. Ma már vannak olyan speciális képzések, ahol erre tanítják az embereket, mind gyerekeket, mind felnőtteket. Célszerű lenne ilyen oktatásra beiratkozni, hogy elsajátítsuk a mentést.

Fertőzések kockázatának csökkentése a strandon.

A kijelölt strandokon célszerű fürdőzni, ahol gyakran vesznek vízmintát. Fontos, hogy nyeljük le a vizet, ha a hőmérséklete 24 ° C felett van, mivel rotavírus fertőzéssel lehet tele. Tünetei 2-3 nap után jelentkeznek: hányás, bélrendszeri rendellenességek, hőmérséklet, torokfájás kíséretében.

Nyáron a víz nagy enyhülést hoz nekünk – ez a legjobb megoldás, ha nagyon meleg van. Ám azt nem mindenki tudja, hogy még több kellemes időtöltés vehető fel ennek a listájára:

Gyors kalória égetés hideg vízben történő terheléssel (a maximális súlycsökkenés – pillangó stílusban úszva);

A gyors testtartás javulása: a gerinc kisebb terhelést kap, míg a hát, a mellkas és a derék izmai megerősödnek;

Stresszcsökkentő hatású, mivel a hideg víz és a siklás kedvező hatással van az idegrendszerre (úszás mellre és hátra);

Hirdetés