Mindenki rendelkezik olyan szokásokkal, amelyeket gyakorlatilag úgy csinál, hogy szinte észre sem veszi. Minden mozdulat rutinszerűen történik, főleg reggel, miután felkeltünk. Ezeket a régi szokásokat nehezen vetkőzzük le, pedig jobban tennénk, ha minél hamarabb búcsút intenénk nekik.

Reggel minden perc számít, de mi megisszuk a kávénkat, talán még meg is reggelizünk, és persze a fürdőszobában is el kell tölteni jó néhány percet mielőtt dolgozni mennénk. De korántsem biztos, hogy így kellene kezdenünk a napot. A cikk végén azt is megtudhatod, hogy érdemes kezdeni a napot, hogy jól érezd magad egészen estig. De előbb vegyük át azokat a dolgokat, amiket te is megcsinálsz minden reggel, pedig egyáltalán nem kellene.

  1. Rossz szokás, hogy nem zuhanyozunk reggelente.

A reggeli zuhanyzás nemcsak azért hasznos, mert a víztől felébredsz, hanem beindítja kreativitásodat is. Javul a probléma megoldó készséged is, mivel a zuhanyzás nemcsak a testedet, hanem az agyadat is frissíti. Tehát megállapíthatjuk, hogy nem érdemes kihagynunk a reggeli tusolást.

2. A forró vízzel való tusolás sem jó ötlet.

Azt már említettük, hogy a reggeli tusolásnak milyen fontos szerepe van, de az korántsem mindegy, hogy milyen hőmérsékletű vízzel próbálsz lelket önteni magadba. Ha, ugyanis mindezt forró vízzel próbálod megoldani, tudnod kell, hogy nem fog sikerülni. A forró víz hatására inkább az ágyba fogsz visszakívánkozni. Pont az ellenkező hatást éred el, mint amit szeretnél, emellett pedig a bőrödet is kiszárítja.

3. A telefonod nézegetése a fürdőszobában

Nem érdemes azzal kezdeni a napot, hogy ki mit posztolt az éjjel vagy mi történt a nagyvilágban, esetleg a munkahelyi e-maileket olvasgatni sem ajánlott. Ezeket mind hagyjuk egy kicsit későbbre. Reggel semmi mással ne foglalkozzunk, csakis magunkkal. Hallgass zenét, foglalkozz a szeretteiddel vagy készíts egy finom reggelit, de a lényeg, hogy a külvilággal egyáltalán ne törődj!

4. Ne töltsd az időt ruhaválogatással!

Felesleges kora reggel arra pazarolni az időt, hogy kiválasszuk, mit vegyünk fel. Könnyebben eligazodhatunk szekrényünkben, ha időnként szelektáljuk azokat a ruhadarabokat, amiket már biztosan nem fogunk felvenni. Egy másik módja annak, hogy ne tartson órákig, míg sikerül kiválasztani a megfelelő viseletet az, ha külön tároljuk a munkahelyi, az otthoni és az utcai ruhákat.

5. A gabonapehely sem a megfelelő reggeli

A gabonapelyhekben általában több a cukor, ennek köszönhetően a reggeli elfogyasztása után nem sokkal újra fáradtnak érezzük majd magunkat, mivel a megnövekedett inzulinszint hatása elmúlik. A dietetikusok azt állítják, hogy sokkal egészségesebb reggeli egy szelet pizza, mint egy tál müzli. A pizza tartalmaz fehérjéket és szénhidrátokat is, ezáltal kiegyensúlyozottabb lesz a reggelid. De egy szelet és semmi több! Ezen kívül ehetsz még húst, ha nem túl zsíros, rántottát vagy túrót.

6. Evés után ne moss fogat!

Evés után a fogzománc sokkal sérülékenyebb, mint előtte. Ezért nem szabad étkezés után egyből fogat mosni, el kell telnie minimum harminc percnek, főleg ha citrusfélékkel kezdted a napod. Ha mindenképp ragaszkodnál a reggeli utáni fogmosáshoz, csak öblíts egy pohár vízzel és használj fogselymet.

7. Ne feketén idd a reggeli kávéd!

A fekete kávé reggeli fogyasztása megnöveli a kortizon szintet, amitől ideges és feszült leszel. Ébredés után 3-4 órával kellene elfogyasztani az első kávét, de ha addig nem bírod ki, akkor mindenképp tegyél bele legalább egy kis tejet.

8. Az ágy bevetésével is várni kell egy kicsit.

Ha rögtön felkelés után beveted az ágyad, akkor a poratkák kedvére teszel. Mivel az ágyneműből nem tud távozni a nedvesség, ha rögtön elteszed azt. Ezért tedd félre a takaródat egy rövid időre, hogy a lepedőd ki tudjon szellőzni.

Ugye eddig te sem így csináltad?

Hirdetés