2022 november 28 hétfő
KezdőlapEmberek9 szuper trükk, amivel a helyes testtartásra kényszerítheted a tested

9 szuper trükk, amivel a helyes testtartásra kényszerítheted a tested

-

Ha valakinek rossz a testtartása az tuti biztos, hogy kellemetlen hátfájdalmaktól szenved ezt hosszútávon pedig egyáltalán nem lehet elviselni, mert megkeseríti a mindennapi életet. Az ülő munkát végző emberek sem tudják, hogyan kel megfelelően a székben ülni, így folytonos nyomásra a hát alsó felében fájdalom alakul ki. Van azonban megoldás a problémára, csak egy picit jobban oda kell figyelni. Bizonyos trükkökkel, jelekkel, mozdulatokkal arra tudod sarkalni a tudatalattid, hogy felvegye a helyes testtartást. A mai cikkünkben ezeket mutatjuk be nektek, amik elmondások szerint nagyon hatásosnak bizonyultak. Ha rengeteget hallod a családodtól, munkatársaidtól, barátaidtól, hogy nagyon csúnya, rossz a testtartásod, akkor arra érdemes odafigyelni.

1, Rakass “X” alakban szalagot a hátadra

Az orvosok ezt “testtartás ragasztásnak” hívják. Ez egy általános eszköz, amivel a testet megfelelő helyzetben lehet “kényszeríteni”. Ennek segítségével nem tud rossz pózban ülni, állni az az illető, akinek “X” alakban ragasztják be a hátát. Persze vannak most már alternatív megoldások arra vonatkozóan, hogy ne kelljen beragasztózni a hátat. Ezeket úgy hívják testtartás javító hátpánt. Úgy működik, mint egy mellény, csak fel kell venni és már érzed is, hogy a megfelelő pózba nyomja a testrészeidet.

2, Amikor ülsz tarts mindkét lábad a padlón

Sokan végeznek ülő munkát, ám mégsem tudják, hogyan kell helyesen ülni az irodaszékben. Fontos, hogy a súly egyenletesen legyen elosztva a csípőn és a lábakon. Ezt úgy lehet a legegyszerűbben kivitelezni, ha a hátad és a csípőd, illetve a csípőd és a lábaid is derékszöget formálnak. Amennyiben a lábad nem éri el a talajt tegyél alá egy könyvet, vagy lábtartót.

3, Deréktámasz használata

Nagyon sok embernek a hát alsó felében jelentkezik éles, és elviselhetetlen fájdalom, amit úgy lehet a legegyszerűbben orvosolni, ha az ülő munka során a székre deréktámasz kerül. Amennyiben kocsiban ülsz és ott is jelentkezik a panasz, akkor egy felcsavart törölköző is tökéletesen alkalmas lesz a célra. A lényeg, hogy a nyomás a hát alsó pontján megszűnjön, így nem alakul ki tartós fájdalom.

4, Emlékeztető írása

Az emberek hajlamosak csak ideig-óráig betartani a helyes ülés és testtartás megtartását. Fontos, hogy ilyenkor mindig emlékeztessék saját magukat. Ennek a legegyszerűbb módja, ha kis “post-it”-eket ragasztanak a monitorra, hűtőszekrényre, WC ülőkére…stb, hogy mindig a fejükben legyen, oda kell figyelni a testtartásra. Kis pálcikaembert is rá lehet rajzolni, így még feltűnőbb a jelzés.

5, Társítsd egy mindig elvégzett mozdulathoz a helyes testtartást

Társítsd a helyes testtartást egy gyakran végzett mozdulathoz például hajpiszkáláshoz, orrvakaráshoz, telefonon való böngészéshez, vagy az órád megtekintéséhez. Ha a megjelölt mozdulatnál emlékezteted magad, hogy helyesen ülj, vagy állj akkor nem fog fájni a hátad, mert nem egy pontra koncentrálódik a nyomás.

6, Mielőtt elindítanád a kocsit ülj egyenesen és csak azután nézz a tükörbe

Vezetés előtt mindig be kell állítani a visszapillantó tükröket, főleg, ha egynél többen használják azt az autót. Ilyenkor még mielőtt beállítanád a tükröket fontos, hogy egyenesen és kényelmesen ülj, majd csak azután igazíts a tükrökön. Ne feledd, hogy a gyors körbenézés a legfontosabb dolog, így érdemes a helyes testtartásnak megfelelően beállítani őket.

7, Amikor állsz tartsd a kezed a hátsó zsebedben

Az emberek akkor is megfeledkeznek a helyes testtartásról, mikor állnak, és hajlamosak görnyedt háttal közlekedni, vagy csak egy helyben lenni. Ha tudod magadról, hogy te is görnyedve szoktál állni, a legjobb megoldás, ha a farzsebeidbe teszed a kezeid. Ezzel arra kényszeríted a tested, hogy helyes pózban legyen.

8, Sétálj úgy, mintha szuperhős lennél

Sétálás közben a jó testtartás fenntartása érdekében a gerinc meghosszabbítására kell összpontosítani. Az előredőlés bizonyos pontokon nyomást gyakorol a hátra, mely ha huzamosabb ideig tart, akkor kellemetlen fájdalom alakul ki. Ennek elkerülése érdekében járj úgy, mintha szuperhős lennél. Ez megfelelő pózban tartja a hátat és a fejet.

9, Telefonálás közben sétálj

A mobilokat arra tervezték, hogy az embernek ne kelljen egy helyben ülni, hanem beszélgetés közben tudjanak sétálni. Viszont a beszélgetés közbeni sétálás jótékonyan hat a testtartásra, mert nem egy adott pózba begörnyedve beszélik meg az élet nagy dolgait, hanem felszegett állal közlekedve. Ez elősegíti a helyes testtartást.

Hasznosnak találtátok a cikket?

Ezek is érdekelhetnek