2022 augusztus 15 hétfő
KezdőlapÉrdekességek9 táplálkozási hiba, ami miatt teljesen elzsírosodik a testünk. Ne kövesd el...

9 táplálkozási hiba, ami miatt teljesen elzsírosodik a testünk. Ne kövesd el ezeket a hibákat!

-

Manapság az elhízás már számos országban okoz problémákat a lakosság körében. Túlzott lelkesedésünkben és az interneten talált félrevezető információk miatt nagyon valószínű, hogy olyan hibákat követünk el, mint például rossz gyakorlatok elvégzése vagy rossz táplálék magunkhoz vétele.

Felsoroljuk azokat a leggyakoribb étkezési hibákat, amelyeket nyilvánvalóan mindannyian elkövettünk már.

  1. Úgy gondoljuk, hogy minden kalória egyenlő

Ez azonban téves információ, ugyanis vannak jó és rossz kalóriák. Jó kalória például zöldségek fogyasztásakor jut a szervezetünkbe, míg rossz kalóriához elég, ha mondjuk megeszünk egy hamburgert. Ennek oka, hogy a test által felszabadított inzulin mennyisége inkább függ az elfogyasztott kalória típusától, mint annak minőségétől.

2. Csak alacsony zsírtartalmú vagy diétás ételek kiválasztása

A feldolgozott alacsony zsírtartalmú vagy diétás ételeket gyakran tekintik ideális választásnak egy fogyókúra során, pedig ez nem mindig igaz. Ezek az úgynevezett egészséges ételek gyakran cukorral vannak feltöltve az ízük javítása érdekében. Ezért ahelyett, hogy teljes értékű étrendnek tartjuk ezeket, és úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a jobb alak érdekében, lássuk be, hogy minél több ilyen ételt fogyasztunk, annál éhesebbek vagyunk. Egészségesebb ehelyett tápláló, minimálisan feldolgozott élelmiszerek kombinációját választani.

3. Kevés fehérje fogyasztása

A fehérje az egyetlen fontos tápanyag, ha valaki tömegcsökkentésre törekszik. A magas fehérjetartalmú étrend javítja az anyagcserét, emellett csökkenti az étvágyat és pozitív hatással van számos súlyszabályzó hormonra. Nem utolsó sorban pedig segíti az izomtömeg védelmét a fogyás során.

4. A rost hiánya az ételben

Ha az étkezések alkalmával elegendő rostot fogyasztunk, akkor csökken az étvágyunk, mert a rostos ételek hamarabb érik el a telítettség érzését. Kevesebb kalóriát vesz fel a test más ételekből, így segít a fogyásban is. Tanulmányok szerint a napi rostbevétel megkétszerezése akár 130-cal kevesebb kalória felszívódását eredményezheti. Már apró változtatásokkal is hatalmas eredmény érhető el. Például ha a normál, fehér kenyeret barna, teljes kiőrlésű kenyérre cseréljük.

5. Túl gyakori étkezés – Például akkor is eszünk, ha nem vagyunk éhesek

Gyakran halljuk azt, hogy naponta sokszor keveset kell enni. Ez azonban egy újabb téveszme. Ha akkor eszünk, amikor éhesek vagyunk, akkor veszítünk a súlyunkból. Ennek az az oka, hogyha gyakrabban eszünk, még ha keveset is, akkor tudattalanul is sok kalóriát fogyasztunk naponta.

6. A soha ne hagyjuk ki a reggelit tanácsa

Szintén gyakran halljuk, hogy soha ne hagyjuk ki a reggelit anélkül, hogy figyelembe vennénk étvágyunkat. Ez is csak egy tanács, nem igaz. Egy tanulmány szerint, akik kihagyták a reggelit, több kalóriát fogyasztottak ebédre, mint akik reggeliztek. Amikor azonban a teljes nap alatt elfogyasztott kalóriákat megszámolták, kiderült, hogy átlagosan 408-cal kevesebb kalóriát fogyasztottak, mint akik reggelivel indították a napot.

7. Csomagolt gyümölcslé fogyasztása

Azok az emberek, akik törekednek a fogyásra, többnyire abbahagyják az üdítőitalok és más édesített italok fogyasztását. De gyakran elfelejtik a csomagolt gyümölcsleveket. Még a 100%-os gyümölcslé is elegendő mennyiségű cukrot tartalmaz, hogy a súlycsökkentési tervei rosszra forduljanak. Az ilyen gyümölcslevek minimum 36 gramm cukrot tartalmaznak.

8. Egy összetevőből álló ételt nem szabad fogyasztani

A súlygyarapodás legfőbb okozója a magasan feldolgozott élelmiszerek fogyasztása. A legfontosabb, hogy mindig egy összetevőből álló ételeket fogyasszunk, mert a rengeteg kész étel sok olyan adalékanyagot tartalmaz, amely gátolja a fogyást.

9. Sok étel fogyasztása, valamint a gyümölcsök kihagyása az étrendből

Végül, de nem utolsó sorban a túl sok étel elfogyasztása és a kevés gyümölcs étrendbe való beiktatása tönkreteheti álmainkat. A fogyás csak álom marad, ha kihagyjuk a gyümölcsöt. A súlycsökkentéshez a legjobb gyümölcsök a görögdinnye, a körte, az alma és a grapefruit. Minden esetben célszerű friss gyümölcsöt fogyasztani, mert a hűtőszekrényben tárolt gyümölcsből sokkal többet kellene elfogyasztani a kívánt cél eléréséhez.

Te is elkövetted már ezeket a hibákat?

Ezek is érdekelhetnek