Számos tanulmány kimutatta, hogy a zsírlerakódás helye, elárulhatja milyen állapotban van a szív és az érrendszer. Magas vérnyomás és stroke is kialakulhat azoknál a nőknél, akik a zsírt a testük középső részén hordozzák, beleértve a hátsót, a hasat, csípőt, derekat…stb. Annak érdekében, hogy megtudd milyen egészségügyi állapotnak örvendesz elhoztuk ezt a cikket, mely választ ad minden kérdésre. Nincs más dolgod, mint megállapítani, milyen formájú a feneked.

1, Négyzet alakú hátsó

Ha ilyen hátsód van, akkor nem végzel elegendő mennyiségű testmozgást, vagy nem megfelelő gyakorlatokat választasz az edzések során, melyek eltüntetnék a zsírt. Ezen felül a kortizol hormon alvászavarokat is okozhat.

Állítások szerint, ha ilyen hátsód van, akkor jó anyagcseréd van és arányosan hízol.

Mit lehet tenni:

Számold a kalóriákat, viszont ne tarts szigorú diétákat.

Jobban figyelj a vállakra és a combokra. Keress olyan gyakorlatokat, melyek segítenek tested formálásában. A plank egy remek gyakorlat, mely az egész testet átmozgatja.

2, Szív alakú

Ha ilyen feneked van, akkor széles csípőd és vékony derekad van, ami azt jelenti, hogy hajlamos vagy a hízásra, ám nem annyira feltűnő, ha felszedsz magadra pár kilót, mert arányosan oszlik el.

Ha a combod vagy a csípőd túl nagyra nőtt, az annak a jele, hogy helytelen étrendet követsz, nem sportolsz eleget, vagy nagy stressz alatt vagy. A túlzott mennyiségű szeszes ital fogyasztás is okozhat ilyen jellegű problémákat. Ha sok extra felesleg van a csípődön azzal növeled az osteoarthritis és a cellulit kialakulásának kockázatát.

Mit lehet tenni:

Változtass az étrendeden, fogyassz több fehérjét, zöldséget, gyümölcsöt. Figyelj arra, hogy jól átmozgasd a test alsó részét, például fuss, sétálj, biciklizz.

3, Fordított háromszög

Az életkor előrehaladtával a zsír át tud vándorolni egyik helyről a másikra. Ez az alacsony ösztrogénszint miatt fordulhat elő, ami szívproblémákhoz, depresszióhoz, gyenge csontokhoz húgyúti fertőzések kockázatához és súlygyarapodáshoz vezethet.

Mit lehet tenni:

Tarts fenn állandó étrendet

Védd meg a szíved a zsírtól, rendszeresen járj el sportolni

Fordulj szakemberhez és kérdezd meg melyik a legmegfelelőbb gyakorlat a számodra.

4, Kerek alakú

Ilyen egy egészséges ember alakja, hiszen minden arányos. A rossz életmód miatt, zsír halmozódhat fel a hátsón, ezért jobb ha mindig ellenőrzöd az egészséged, hogy ne veszítsd el a tökéletes formád.

Mit kell ehhez tenni:

Fogyassz a testtömegednek megfelelő kalóriát, és rendszeresen járj el sportolni.

5, Lapos hátsó

A lapos fenék arra enged következtetni, hogy túl sokat ülsz egy nap, mert elképzelhető, hogy irodában dolgozol, vagy számítógép előtt, sokat TV-zel és a többi, amihez ugyebár ülni kell. Ez azért van, mert a fenék izmai egyszerűen elveszítik vagy elfelejtik fő céljukat, funkciójukat.

Mit lehet tenni ellene:

Végezz guggoló gyakorlatokat napi szinten, ha kell menj el edzőterembe. Tarts nagyobb szüneteket az irodában, állj fel és kicsit sétálj.

Neked milyen formájú a hátsód?

Hirdetés