Vannak emberek, akiknek szó szerint a vérében van az alkotás, a művészet, a szerelés és olyan dolgokat hoznak létre, ami teljesen le tudja döbbenteni a többi embert. Bizonyára te is voltál úgy, hogy gyerekként szerettél szétszedni és átalakítani játékokat, amiről tudtad, hogy sokkal menőbb lesz, mint az eredeti. Tény, hogy a mostani posztunkban nem tudjuk egyöntetűen kijelenteni, hogy főhősünk sokkal jobb dolgot hozott létre, de azt állítjuk, hogy zseniálisan nyúlt hozzá mind a tervezéshez, mind a kivitelezéshez.

Nincs szükség autószerelői vérre, szakértelemre ahhoz, hogy valaki felismerje a Volkswagen Bogarát. Ebből az imádnivaló autóból 1938 óta összesen 21 millió darabot készítettek, ám 2003 volt a fordulópont ennek életében. Tudniillik ekkor fejezték be a gyártását, ami azt jelenti, hogy 65 éven át folyamatosan volt rá igény és az emberek keresték is. Brent Walter volt az az ember, aki a régi bogarak sárvédőiből cuki motorkerékpárokat készített. Ezeket Volkspods-nak nevezte el.

A motorkerékpárból több fajta és több szín is készült. A zöld színű 79 cc míg a kék 212 cc-s volt. Walter egy interjú keretén belül elmondta, hogy mindenképpen szeretett volna egy robogót eljuttatni a Volkswagen kiállításaira, de nem maradt semmi más hátra a kocsiból csak a sárvédő. A férfi a kezdetekről fogva dokumentálta a munkafolyamatokat, amiket saját Instagram oldalán (walter_werks) meg is osztott. Részletesen elmeséli, hogyan építette át a kocsit motorkerékpárrá.

A “Volkspodshoz” egyedi kialakítású kerekeket és Volkswagen motort használt fel, amire az 1-es típusú klasszikus Beetle modell sárvédőjét tette. Ezen kívül van rajta retro kormány, ülés, sőt még fényszóró is.

(Lapozz a képek között)

Elmondta, hogy a kisebb cc-set inkább a megjelenés miatt hozta létre, míg a nagyobbat már arra, hogy lehessen vele közlekedni.

Sokan azt gondolják, hogy nehéz hozzájutni ezekhez a sárvédőkhöz, pedig nem, mert a roncstelepeken illetve a swap találkozókon mindig lehet találni.

A Volkswagen kezdetben olyan autókat gyártott, ami olcsó, praktikus és megállja a helyét a német utakon. A bogarat először a 30-as években kezdték el tervezni és kivitelezni, majd 1938-ra mindenki számára elérhető volt.

Így nézett ki a 30-as évek végén:

Na, de hogyan is teljesítenek az új motorkerékpárok bevetés közben?! Most megtekintheted:

Egy újabb felvétel, ahol látható, hogyan lehet vele közlekedni:

Neked, hogy tetszenek ezek a motorok?