Mindnyájan szeretnénk wellness hotelben lazítani. Iszogatni a finom koktélokat és a medencébe lubickolni. Jó érzés néha kikapcsolódni és egy picit hagyni, hogy mások foglalkozzanak a mi kényelmünkkel. Ahol nem kell takarítani, mert kitakarítanak helyettünk. Nem kell főznünk, mert megfőznek helyettünk. Van, ahol még ki is mossák, vasalják a ruháinkat. Mégis akadnak páran, akik nem tudnak kellőképpen megbízni a szálloda személyzetében. Ezek egyébként jellemzően a szállodai alkalmazottak, akik elmennek egy másik szállodába üdülni. Vajon jogos a félelmük?
Először is célszerű azzal tisztában lenni, hogy egy szálloda egy bizonyos költségvetésből dolgozik. Sok esetben kevés létszámmal. Ettől függetlenül igyekszik mindig, mindenben megfelelni a vendégeinek. Azért vannak apró trükkök, amikkel nem árt tisztában lenni annak, aki egy szállodába tervez menni. Na persze a kedvét senkinek sem szeretnénk elvenni. Csak jó, ha az ember tisztában van mindennel. Rámutatunk nektek pár dologra, amikről lehet, hogy nem is tudtatok. Ezáltal sokkal jobban fel tudtok készülni az esetlegesen rátok váró helyzetekre.
1: A szobalányok is csak emberek. Nem ritkán rengeteg munka zúdul rájuk, mert épp túl sok elutazó vagy érkező szoba van. Előfordulhat, hogy nem lesz idejük egy tökéletes takarításra. Ez jellemzően turnusváltáskor szokott előfordulni. A legtöbb esetben vasárnapról hétfőre.
2: A szálloda vezetősége nem szereti közhírré tenni a halál eseteket. Sem a vendégekét, sem pedig az alkalmazottakét. Pedig sajnos mindkét eset előfordulhat.
3: A szállodáknak szokása tartani telefontöltőt, így ha a tiéd elveszett nyugodtan kérj a recepción.
4: Ha gyakran, ugyanabban a szállodában szállsz meg, akkor érdemes törzskártyát kérned.
5: Az ágyneműt soha ne használd huzat nélkül. Magát az ágyneműt csak akkor cserélik ki, ha már elhasználódott. Csak a huzatot szokták rendszerint frissre cserélni.
6: A napi menü mindig gyanús. Általában úgy van kitalálva, hogy a közeli lejáratú hozzávalók felhasználásával készítik. Ez persze nem azt jelenti, hogy lejárt szavatosságú ételt kapnánk, de nem árt az óvatosság.
7: Ugyanakkor érdemes figyelni a nagyon különleges ételekből. A legtöbb esetben ezek fagyasztva vannak…ki tudja mióta?!
8: Az alkalmazottaknak megvan a maga feladata. Mindenkinek egyedi. Ne ugráltassuk őket soha, nem a főnökei vagyunk. A barátságos hangnemet ugyanúgy elvárják az alkalmazottak, ahogyan mi vendégek tőlük!
9: Soha ne próbáljunk azzal revansot venni egy alkalmazotton, hogy bepanaszoljuk a vezetőségnél. Ha egyébként jól dolgozik csak éppen rossz napja volt ezért nem fogják elküldeni. Egyébként se kívánjuk azt senkinek, hogy munkanélkülivé váljon. Persze vannak kritikus esetek. Használjuk a vendégkönyvet, vagy értékeljünk interneten.
10: Ha az ágyon hagyunk egy kis aprót és a takarítás során eltűnik soha ne lepődjünk meg. Az ágyon hagyott apró az „borravaló a szobalánynak”.
11: Előfordulhat, hogy egyes helyeken a vendégek használt törölközőivel takarítják át a szobát.
12: A szállodai alkalmazottak viszonyulása a vendégekhez mindig munkakapcsolat. Nekik az a munkájuk, hogy illedelmesek és kedvesek legyenek. Nem haverkodni járnak be havi 168 órában. Sem egymással, sem a vendégekkel. Fontos, hogy mindig igyekezzünk kedvesek lenni velük, így ha valami különleges kérésünk van, akkor segíteni fognak.
13: A szállodai távirányítók a baktériumok melegágya. Ha van nálad fertőtlenítő, akkor használd, mert a takarítók ritkán törlik át.
14: A szállodai szappanokról senki ne várja, hogy egy vagyont érő termék.
15: A szobákban található pohár. Előfordul, hogy ezt elfelejtik elmosogatni. Óvatosan bánjunk vele.
16: A szőnyegeket ugyan kiporszívózzák, de fertőtleníteni nem nagyon szokták. Csak különleges esetben. Használjunk papucsot, ha a szőnyegen járkálunk.
17: Mindig legyél tisztában azzal, hogy milyen egyéb szolgáltatások járnak a szobához. Lehet, hogy szerencséd van és jár hozzá egy masszázs vagy egy szolárium. Ennek célszerű utánakérdezni a recepción.
18: Ha a szálloda rendelkezik saját wellness részleggel, akkor biztosítania kell hozzá megfelelő törölközőt is. Használd ezt.
19: Sok szálloda van, ahol nincs 13. emelet, illetve olyan szoba, aminek 13-mas a vége.
20: Ha online foglalsz, akkor elképzelhető, hogy kedvesebbek veled, hiszen így van lehetőséged értékelést írni. A rossz online értékeléstől mindig tartanak a szállodák.
21: Amikor arról olvasol egy szállodánál, hogy milyen messze van a víztől vagy a belvárostól, akkor ezt az információt célszerű fenntartással kezelni. Ezzel szeretnek csalni. Sok esetben van légvonalban megadva és ha el akarunk jutni a tengerpartra, akkor meg kell kerülnünk a fél várost hozzá. Google térképén könnyen ellenőrizhetjük.
22: Ha a foglalás ára tartalmazza a reggelit, akkor ezt mindig célszerű kihasználni. Ha korábban akarunk elindulni, mint a reggeliztetés kezdődne, akkor is csomagolnak össze nekünk egy adag ennivalót. Ezt előtte nap kell jelezni a személyzetnek.
23: A vacsoráról megmaradt pörköltből lehet, hogy holnap ebédre gulyásleves lesz.
24: Óvatosan a szállodai mosodával. Sok esetben van rá lehetőség, de nekik nagy üzemi szárítóik vannak és a ruhákat gyorsan és nagy hőfokon szárítják, ami kárt tehet az anyagában.
25: Hatalmas árkülönbségek vannak különböző oldalakon ugyanarra a szállásra nézve. Érdemes felhívni az adott szállodát és érdeklődni arról, hogy hol foglaljanak. Biztosan megmondják a legkedvezőbb ajánlatot. A különböző oldalakon való foglalás után járulékot kell fizetniük. Ezért vannak az árkülönbségek. A szállodának majdnem mindegy, hogy hol foglalsz. Neked nem…
26: A minibárban érdemes megnézni a termékek szavatosságát. Néha elmarad a cseréjük.
27: Ha szeretnénk, hogy kicseréljék a törölközőnket, akkor azt a földre dobva kell jelezni.
28: A sampont, fogkrémet, szappant nyugodtan hazavihetjük magunkkal. Egyes szállodák külön kérik is, hiszen így otthon majd a vendég elhasználja. A személyzet viszont a megbontott terméket ki kell, hogy dobja. Így kárba vész. A törölközőket, köntösöket viszont eszünkbe se jusson hazavinni. Az lopásnak számít.
29: Érdeklődjük, hogy disco van-e a közelben. Első sorban azért, mert hangos lehet. Zavarhat minket a pihenésben.
30: Ha lehet, akkor kérjük jég nélkül az italokat. Ki tudja honnan van az a jég.