Világszerte kb. 1,8 milliárd ember vásárol webshopról. A kiskereskedők pedig mindent megtesznek azért, hogy a vásárlók visszatérjenek hozzájuk és tovább költekezzenek. Sokan nem tudják, hogy ezek a kereskedők különböző marketing trükköket alkalmaznak, hogy több pénzt húzzanak le a vásárlókról, és a legdurvább, hogy sokan be is dőlnek ezeknek. Mostani cikkünkben azokat a módszereket hoztuk el, amivel ezeket ki lehet küszöbölni.
1, Rendelés átvétele boltban.
Ha te magad veszed át a boltban az online boltban vásárolt termékeket, akkor könnyedén elcsábulhatsz és olyan dolgokat is megvehetsz helyben, amire igazából nincs is szükséged. A kiskereskedők számára ez egy jó lehetőség, hogy növeljék az értékesítést.
Egy kiskereskedő elmondása szerint az a legnagyobb bevétel, mikor a vásárló saját maga megy el a termékekért. A vásárlók nem veszik észre, hogy ezek bizonyos összegekkel helyben többe kerülnek, mint az online boltokban.
2, Értékelések elolvasása.
Néhány webshop megmutatja, hány ember vásárolta meg már az adott terméket, hányan tették bele a kosarukba és hányan nézik jelenleg a terméket. Ez megnyugtató lehet a potenciális vásárlók számára viszont nem nyújt garanciát arra, hogy az adott termék valóban jó minőségű.
Az ügyfeleknek nincs lehetősége ellenőrizni és megnézni, hogy ezek a statisztikák igazak-e, és néha bizony társadalmi befolyás alá esnek. Az értékelések nagyszerű betekintést nyújthatnak a termékek valódi tulajdonságaiba, de a végső söntésnél inkább saját magadra hallgass.
3, Nézd meg az ajánlatokat.
A kiskereskedők speciális ajánlatokkal vagy exkluzív termékek értékesítésével vonzzák a vásárlók figyelmét. Bizonyos estekben ezek az akciók valódiak, ám a kiskereskedők csak egy kicsit mennek alá a valódi árnak. Ha van időd jobb, ha összehasonlítod a webshopok árait és figyelembe veszed az akció lejártát, a szállítási költséget, a termék mennyiségét…stb.
4, Ingyen szállítás.
A legtöbb vásárló nem szeret szállítási költséget fizetni, és a kiskereskedők ezzel tökéletesen tisztában vannak. Kutatások szerint az emberek 93%-a többet vásárol, ha a szállítás ingyenes. Viszont ilyenkor a vásárlás összértéke sokkal magasabb lesz. Az emberek sokkal jobban preferálják az ingyenes szállítást, mint a kézbesítés intervallumát. A válaszadók fele mondta azt, hogy hajlandó egy hetet is várni a már kifizetett termékekre, ha az ingyen jön.
Az ingyenes szállítás olykor remek lehetőség, viszont ez tudat alatt arra késztet, hogy rosszabb minőségű árut vásárolj, vagy impulzív vásárlásba kezdj.
5, Pénzvisszafizetés.
Az online vásárlás számos előnytől megosztja a vásárlót, például nem foghatják meg, nem próbálhatják fel, nem szagolhatják meg a vásárolt terméket. Emiatt bizonytalanok lehetnek a vásárlást illetően. A kiskereskedők pontosan emiatt ajánlják fel a termék költségeinek visszatérítését, ha nincsenek megelégedve a kapott áruval.
Az ügyfelek így nagyobb valószínűséggel vásárolnak több dolgot, ha esély van arra, hogy vissza kaphatják a pénzüket. Vannak, akik viszont nem fecsérelik az idejüket azzal, hogy visszakérjék a pénzt, mert hamar megfeledkeznek róla.
6, Árak nézése.
A kiskereskedőknek folyamatosan módosítaniuk kell áraikat, hogy minél több vásárlót vonzzanak, és kövessék a piaci tendenciákat. Tehát ugyanazon termék ára ingadozhat egy azon nap folyamán. Az online áruházak figyelemmel kísérik az ügyfelek keresési előzményeit, és ezen adatok alapján hoznak döntéseket. A kiskereskedők néha szándékosan emelik fel egy termék árát, így az ügyfelek téves benyomást kaphatnak.
Ha tisztességes áron szeretnél vásárolni, akkor jobb, ha figyelemmel kíséred az árakat. Hasonlítsd össze a hasonló termékeket, különösen, ha azok egy eladótól származnak.
7, Legyen óvatos a „csak kiegészítő” elemekkel.
Egyes kiskereskedők csak akkor engedélyezhetik bizonyos termékek vásárlását, ha már vettél náluk valamit, aminek ára drágább. Azt állítják, hogy ez nem lenne számukra költséghatékony, ha csak ezeket a termékeket szállíttatnák ki. Noha ez egy vállalat szempontjából igaz lehet, az ügyfelek gyakran fizetnek olyan dolgokért, amelyekre valójában nincs is szükségük.
Nézd meg, hogy találsz-e olyan alternatívát más webshopokban, melyeknél nem kell előtte horribilis összegeket otthagyni, ha más termékeket akarsz vásárolni. Időnként jövedelmezőbb lehet, ha kicsit többet fizetsz az offline dolgokért, mint olyan termékért, amelyeket nem szándékozol megvenni.
8, Korlátozd az online vásárlásra fordított időt.
Tudósok szerint az emberek csupán 20 percig képesek egyetlen dologra figyelni, utána lankad a koncentrációjuk. Tehát minél hosszabb ideig keresgélsz az online felületeken, annál inkább csökken a koncentrációs szint. A kiskereskedők ezt könnyedén előnyökre fordíthatják. Ebben az esetben több száz olyan választékot kínálnak a vásárlóknak, melyek teljes körű áttekintéséhez sok időre van szükség. Több órányi keresgélés után fáradtnak és ingerültnek érzed magad, majd olyan dolgokat vásárolsz, amire nincs is szükséged.
Próbálj létrehozni egy kívánságlistát, mely csak a legfontosabb és legszükségesebb termékeket tartalmazza. Ebben az esetben nem fogsz feleslegesen pénzt költeni.
Ismersz ezeken kívül még marketing trükköket?