Új fejlemények az Air India repülőgép-katasztrófával kapcsolatban.
A ChatGPT ezt mondta:
Az új fejlemények több irányból is alátámasztják, hogy a korábbi feltételezett konfigurációs hiba mellett a kettős hajtómű-összeomlás a legvalószínűbb fő ok.

Kettős hajtómű-összeomlás a legvalószínűbb
- Legfrissebb elemzések szerint mindkét GE GEnx hajtómű nem tudta elérni a szükséges tolóerőt, ami miatt a gép kb. csak 450 ft magasra emelkedett, majd visszaesett.
- A pilóta segélyhívása – „thrust not achieved… Mayday!” – erre utal „Mayday… nincs tolóerő, teljesítményvesztés, nem tudok felszállni”
- Több videó és hangfelvétel alátámasztja a RAT (RAM AIR TURBINE) aktiválódását, ami csak teljes elektromos/hidraulikus rendszerkiesés esetén történik meg .
- Ez erősen jelzi a hajtóművek összeomlását, és magyarázatot ad arra is, hogy a futómű miért maradt nyitva.
- Az indiai DGCA az összes Indiai Boeing 787-re kiterjedő sürgősségi ellenőrzést rendelt el, különösen az üzemanyag-ellátó rendszer, elektronikus hajtóművezérlés és vezérlő rendszerek vizsgálatára

Mivel más Air India 787-esek is érintettek, a DGCA teljes flottára kiterjedő átvizsgálást rendelt el—összefüggésben a GE hajtóművek megbízhatóságával.
A Boeing, a GE és a hatóságok is aktív vizsgálatot indítottak – nemzetközi kooperáció keretében.