Az egész ország attól „retteg”, hogy most mi lesz a tűréshatár?!
Egy ideje tudjuk, hogy :
„május elsejétől a sebességellenőrzéssel érintett jármű esetében a jogilag elfogadott sebesség az az érték, amelyet a hitelesített sebességmérő mért. A rendőrségnek nincs lehetősége ettől – és az egyes esetekben ezzel járó esetleges felelősségre vonástól sem – eltekinteni”.
Magyarán nincs „ráhagyás” az új sebességmérő készülékeknél, amelyek júniustól állnak szolgálatba.
A tolerancia értéke soha nem azt jelentette, hogy ennyi volt a hibázási mértéke egy sebességmérő készüléknek – mondta Óberling József. A készülék a ma ismert mérőműszerek közül az egyik legpontosabb. Gyakorlatban 3 tizedmásodperc alatt ezer darab mérést végez az eszköz. Ennek az ezer mérésnek az eredménye fogja azt a számot produkálni, amely a sebességet kiadja.
A rendőrök eddig is, és ezután is alkalmaznak toleranciát, amit a jog úgy fogalmaz meg, hogy a rendőr belátására van bízva, hogy egy elkövetett szabályszegés esetén milyen szankciót alkalmaz – magyarázta a főosztályvezető. Ennek elég széles a tárháza. A figyelmeztetéstől a helyszíni bírságon át a szabálysértési feljelentésig és a szabálysértési eljárásban hozott döntésig bezárólag.
„Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy nem 51 km/h-ra vagy 52 km/h-ra fogja állítani a mérőműszert a rendőr, hanem azokra fog fókuszálni, akik a sebességet jelentősen túllépi.”
A főosztályvezető azt is mondta, hogy a gépjárműgyártók mindig is, és most is úgy kalibrálják a sebességmérő órákat, hogy azok többet mutatnak a valós értéknél. Ez általában 5-7 km/h eltérést jelent. Szóval, aki a kilométerórája szerint 50-nel halad, az valójában csak 43-45 km/h-nak felel meg.
Mit gondoltok? Írjátok meg a véleményeteket kommentben!