Hihetetlen, de Március 28.-tól ezt IS bevezetik Magyarországon

Nemrégen jelentették be – Március 28.-tól ezt vezetik be Magyarországon!

posta borito Hihetetlen, de Március 28.-tól ezt IS bevezetik Magyarországon

A 2024. március 28-tól életbe lépő jogszabályváltozás szerint minden Magyarországra értékesítő webáruháznak kötelezően fel kell tüntetnie a Magyar Posta (MPL) csomagkézbesítési szolgáltatásait mint szállítási opciót. Ez a követelmény nem csak a hazai, hanem a külföldi webshopokra is vonatkozik, amennyiben azok Magyarországra értékesítenek​​.

- Hirdetés -

A jogszabály célja, hogy a vásárlók számára több szállítási lehetőség közül lehessen választani, ezzel is növelve a fogyasztói elégedettséget és versenyt erősítve a csomagkézbesítési piacon. A webshopoknak nem kötelező kizárólag a Magyar Posta szolgáltatásait igénybe venniük; más kézbesítési szolgáltatókkal is szerződhetnek és felajánlhatják szolgáltatásaikat. Ugyanakkor a Magyar Posta általános szerződési feltételei alapján megállapított díjakat – amelyek csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítés esetén bruttó 990 Ft-tól, háznál történő kézbesítés esetén pedig 1990 Ft-tól kezdődnek 0-10 kg súlyhatár esetén – minden esetben fel kell tüntetni, amennyiben nincs egyedi szerződés a postával​​​​.

A webshopok számára lényeges, hogy nem szükséges írásos szerződést kötniük a Magyar Postával; elegendő a Magyar Posta szolgáltatásainak feltüntetése a weboldalon, ahogyan azt más szolgáltatók esetében is teszik​​. A regisztrációhoz egy online űrlap kitöltése szükséges, amelyet a Magyar Posta honlapján lehet elvégezni.

Fontos kiemelni, hogy bár a Magyar Posta díjszabásait szigorúan előírják, a webáruházaknak lehetőségük van arra, hogy partneri megállapodás keretében egyedi árakat és kiegészítő szolgáltatásokat kapjanak. Ezzel egy magasabb szintű, értéknövelt szolgáltatást vehetnek igénybe, ami kedvezőbb feltételeket biztosíthat számukra, többek között a csomagok háznál történő felvételének lehetőségével​​.

Összességében a változások jelentős hatással lesznek a magyar e-kereskedelmi piacra, különösen a logisztika és a fogyasztói választások tekintetében. A webshopoknak érdemes időben felkészülniük és gondoskodniuk a szükséges frissítésekről weboldalaikon, hogy megfeleljenek a jogszabályi követelményeknek.

- Hirdetés -

Friss bejegyzések

Ez is érdekelhet!