Több ezer tipp és pszichológiai módszer van arra, hogyan legyünk boldogabb emberek. Hogyan oldjuk meg a problémáinkat, mire kell figyelnünk, és mit kell teljesen figyelmen kívül hagyni. Miként tudjuk befolyásolni érzelmeinket és érzéseinket, illetve, hogy kerüljük el a stresszes helyzeteket. Összegyűjtöttünk néhány olyan tényt, ami segít abban, hogy kiegyensúlyozottabbá válj. Ha ezeket észben tartod, az egész életedet saját magad irányíthatod.

Tanuld meg kimondani azt, hogy: Köszönöm!

Amikor megköszönjük valakinek valamit megköszönünk az élet pozitív aspektusaira koncentrálunk. A pozitív emlékek kiváltják a szerotonint az anterior cinguláris agykéregben. Ezt a módszert gyakran alkalmazzák a depresszió kezelésére.

A problémák megoldása egymás után.

Az agy minden olyan problémára próbál megoldást keresni, ami aggaszt. Ez nagyon sok energiát igényel, ezért izgatottnak érezzük magunkat, ha az agy már fáradt, de nincs eredmény. Ezért jobb ha nem halogatjuk a problémák megoldását, mert sokkal jobban terheljük vele az agyunkat, inkább oldjuk meg őket egymás után.

Írj le minden rossz dolgot, ami benned van.

Ha valami kellemetlen dolgot tapasztaltunk meg, vagy valami olyasmit mondunk, amit nem szeretünk, az agy különböző részei dolgozik bennünk. Utóbbinál, a kellemetlen érzelmek kevésbé hatnak az emberre. Ezért hasznos, hogy kifejezd mindazt, ami felgyülemlett benned: az agy elindítja a szerotonin termelést, amivel a dolgok pozitív oldalát is megláthatod.

Érintés és ölelés.

Egy személy számára a szociális interakció fontos. A szociális támogatás segít az embereknek megbetegedés esetén gyorsabban felépülni. Ha a fizikai kommunikáció nem létezne, akkor az agy testi fájdalomnak fogja érzékelni, amire ugyanazok a zónák reagálnak, mint a valódi fizikai fájdalomnál. Ennek eredményeképpen elkezdődnek azok a folyamatok, amik befolyásolják a hangulatot és elősegítik a depresszió kialakulását.

Tanulás.

Az új információk folyamatos környezetváltozást jelentenek. Emiatt az agy próbálja adaptálni, fejleszteni és jutalmazni magát a dopaminnal, az öröm hormonjával, az új információk fogadására és feldolgozására. Ha boldog akarsz lenni, ne félj új dolgokat kipróbálni, helyzeteket megváltoztatni.

Sport.

A fizikai stressz megterhelő a test számára. Amint a terhelés megszűnik, az endorfinok felszabadulnak, ami csökkenti a fájdalmat és javítja a hangulatot. Nem kell lefutni a maratont, a hétköznapi séta is csodákat tehet. Nem csoda, hogy ez, az írók és zeneszerzők nélkülözhetetlen feltétele, ha valami nagyot akarnak alkotni.

Alvás.

Amikor sötétben alszunk, melatonin hormon szabadul fel, ez lassítja a folyamatokat a szervezetben, illetve segít, hogy visszaszerezd, és növeld a szerotonin koncentrációját a hipotalamuszban. Ha az agy világosságot észlel, a stressz hormon felszabadulása kiváltja a test gyors felébresztését. Ezért fontos, hogy napi 6-8 órát aludj sötét szobában.

Hirdetés
MEGOSZTÁS
Előző bejegyzés15 mulatságos tény, ami egyszer s mindenkorra átformálja a világ fogalmát!
Következő bejegyzésEz a lány, minden férfi szívét felmelegíti azonnal!