Megváltozik a közösségi oldal kinézete és irányváltás következik be a koncepció tekintetében is.

A Facebook az elmúlt évek alatt képes volt növelni felhasználóinak számát, mindezt pedig a fejlődő piacoknak köszönheti. A fejlődés ellenére azonban problémák is felmerülnek. Egyrészt a kezdetek óta az internetezők már kezdik kiismerni az oldal gyakorlati és pszichológiai negatívumait, másrészt tulajdonképpen mára már egy interaktív hirdetőtáblává vált, valamint az elmúlt évek botrányai is rengeteget rontottak a cég megítélésén.

Mark Zuckerberg menteni szeretné kincsesbányáját, így az évente megrendezett F8 fejlesztői konferencián már jelentős változásokról számolt be. A Facebook az elkövetkezendő hónapokban élesedő, a klasszikus kék színt kerülő új felülete igyekszik előtérbe hozni a csoportokat és az eseményeket.

Ez ugyan nem jelent nagy meglepetést, mivel Zuckerberg már hetekkel ezelőtt említést tett arról, hogy a közeljövőben a közösségi oldalnak két fontos funkciója lesz. Elsősorban a felhasználók privát kapcsolattartásra használják majd, továbbá lehetőséget adhat számukra az érdeklődési köreiknek megfelelő tematikájú csoportokban való aktivitásra.

A felhasználókat már nem hozza lázba idegen emberek személyes jellegű kommunikációja. A közösségi hálózatokon a megosztók mindössze hétköznapi valóságuk egy szűk és a személyüket, valamint az életüket jó színben feltüntető részét osztják meg.

A közösségi média nem alkalmas arra, hogy betekintést adjon mások életébe, sokak figyelmét ezidáig csak ennek illúziója kötötte le.

A Facebook létrehozása óta lehetővé tette az emberek közti nyilvános kommunikációt, majd a temérdek reklámmal és hirdetéssel háttérbe szorította felhasználóit. Most azonban Zuckerberg egy funkcionálisabb és fókuszáltabb Facebookot szeretne látni, amelyet a felhasználók elsősorban praktikus okból látogatnak majd.

A Facebook a változtatások után csoportokat és eseményeket fog javasolni, valamint a potenciális ismerősök ajánlása helyett az azonos csoportokban való aktivitást részesíti majd előnyben.

Továbbá azt is bejelentették, hogy a mobilos és böngészős felület megújítása mellett újraírják a Messenger mobilalkalmazást, amely kevesebb helyet foglal majd és gyorsabban működik. Plusz a Windows és macOs rendszerekre jön még hozzá egy hivatalos kliensprogram is, ami azt jelenti, hogy az alkalmazás telepítése után nem kell a böngészőn át bejelentkezni a Facebookba vagy a Messenger dedikált webhelyére, hanem asztali alkalmazásból is lehet majd használni azt. Ezek után pedig a Facebook alkalmazottai sem tudnak majd beleolvasni az üzenetekbe, ugyanis a Messenger végponttól végpontig tartó titkosítást fog használni.

Az oldalnak van egy jelenleg csak néhány országban tesztelt társkereső szolgáltatása is, amely egy “titkos szerelem” funkcióval fog majd bővülni. Így a felhasználóknak lehetősége lesz legfeljebb kilenc személyt megjelölni az ismerőseik közül, akik iránt érdeklődnek. Abban az esetben pedig, ha az érdeklődés kölcsönösnek bizonyul, arról mindkét fél értesítést kap majd.

Hirdetés