Te mivel indítod a napot? A legtöbb embernek a kávé az első, amit ébredés után elfogyaszt. Narancslé, joghurt, gabonapehely, sokan ezekkel képzelik el a tökéletes reggelit. De vajon mik azok az ételek és italok, amelyeket fogyasztanunk kellene és azok, amelyeket egyáltalán nem szabad enni éhgyomorra. A következőkben ezt áruljuk el neked.

A következőket ne edd éhgyomorra!

Leveles és omlós tészták

Ezek az élelmiszerek élesztőt tartalmaznak, ezzel pedig irritálják a gyomor nyálkahártyáját és puffadást okoznak.

Édességek

Az éhgyomorra elfogyasztott cukor megnöveli az inzulinszintet, ami rendkívül megterheli a hasnyálmirigyet. A továbbiakban pedig cukorbetegséget is okozhat.

A joghurt és más erjesztett tejtermékek

Abban az esetben, ha joghurtot fogyasztasz üres gyomorra, akkor a gyomrodban termelődő sav elpusztítja a tejsav baktériumokat, így tested számára nem jelent nagy előnyt, ha reggelire eszed ezeket termékeket.

Körte

A körtében található nyers rostok kárt okozhatnak a gyomor finom nyálkahártyáján, ha reggelire fogyasztod ezt a gyümölcsöt.

Paradicsom

A paradicsom rengeteg csersavat tartalmaz, ami megnöveli a gyomor savasságát. Ez pedig a későbbiekben gyomorfekélyt is okozhat.

Uborka és minden zöld színű zöldség

A nyers zöldségek nagyon egészségesek, mivel bőséges forrásai az aminosavaknak. Azonban, ha éhgyomorra fogyasztod őket, akkor gyomorégést, puffadást, hasfájást okozhatnak.

Banán

Az éhgyomorra elfogyasztott banán a magnézium szint hirtelen megemelkedését váltja ki, ez pedig nagyon ártalmas a szívre.

Fűszeres ételek

A fűszeres ételek irritálhatják a nyálkahártyát és károsíthatják is azt, valamint növelik a gyomorsav mennyiségét. A későbbiekben pedig emésztőrendszeri megbetegedésekhez vezet.

Szénsavas italok

Semmiképp se kezd szénsavas italokkal a reggeled, mert kárt okoz a gyomor és a bélrendszer nyálkahártyáján, valamint csökkentheti a gyomor vérellátását is. Ennek eredményeképpen pedig lelassul az emésztés.

Citrusos gyümölcsök

Ezekben a gyümölcsökben rengeteg a gyümölcssav, ezért éhgyomorra gyomorégést okoznak, valamint növelik a gyomor- és a bélrendszeri fekélyek esélyét is.

Ezeket nyugodtan edd éhgyomorra!

Zabpehely

A zabpehely védőréteget képez a gyomorban, ezzel pedig megakadályozza, hogy a sósav károsítsa a gyomorfalat. Emellett oldható rostokat is tartalmaz, amelyek csökkentik a káros koleszterin szintjét.

Hajdina

A hajdina serkenti az emésztőrendszer működését, valamint kitűnő forrása a fehérjének, a vasnak és a vitaminoknak.

Kukoricakása

A kukoricakása eltávolítja a méreganyagokat és a nehézfémeket a szervezetből és helyreállítja a bélrendszerben a mikroflórát, emellett pedig nagyon laktató is.

Búzacsíra

Mindössze két evőkanál búzacsíra biztosítja a napi szükséges E-vitamin mennyiség 15%-át és a folsav 10%-át. Segíti az emésztőrendszer egészséges működését is.

Tojás

A tojás nagyon egészséges, emellett pedig nagyban csökkenti a kalóriabevitelt a nap további részében.

Görögdinnye

Ha reggelire fogyasztod a görögdinnyét, akkor a szervezeted rengeteg folyadékhoz jut már a nap elején. Magas likopin tartalma miatt pedig jót tesz a szívnek és a szemnek.

Áfonya

Az áfonya rendszeres fogyasztása javítja a memóriát, szabályozza a vérnyomást és az anyagcserét, különösen, ha reggelire fogyasztod.

Teljes kiőrlésű kenyér élesztő nélkül

A kenyérnek ebben a fajtájában rengeteg szénhidrát és más hasznos összetevő található. A szervezetnek nagy szüksége van ezekre a tápanyagokra, ezért a legjobb reggel fogyasztani.

Diófélék

A diófélék segítik az emésztést, és normalizálják a gyomor pH-értékét is, ezért rendkívül egészségesek még akkor is, ha éhgyomorra eszed őket.

Méz

A méz nemcsak felébreszti reggel a szervezetet, hanem erőt és energiát is ad neki. Emellett pedig javítja az agyműködést és növeli a szerotonin nevű boldogsághormon szintjét is.

Hirdetés