2022 május 25 szerda
KezdőlapÉrdekességekTanulmányok szerint nem egészséges szájon át történő légzéssel aludni - Íme a...

Tanulmányok szerint nem egészséges szájon át történő légzéssel aludni – Íme a részletek

-

Tartja a mondás, ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Ez kimondottan igaz alvás esetén is. Hogy miért is mondjuk ezt? Nos azért, mert szakemberek szerint ha szájon át veszed a levegőt alvás közben az negatívan hat a szervezetedre. Kutatások szerint az orron át történő levegővétel javítja az alvásminőséget, így érdemes odafigyelni, hogy így aludjunk. Mai cikkünkben megosztjuk azokat a módszereket is, amiknek segítségével jó éjszakai alvásban lehet részed.

1, Meg kell érteni miért rossz a szájon át történő légzés alvás közben

Az orr az egyetlen olyan testrész, amit csak légzésre lehet használni, illetve ami szabályozza a légáramot. A szájon át történő levegővétel során védtelen vagy azon dolgok ellen, amik a fogszuvasodásért és más fogászati problémákért felelősek.

Az orron át történő légzés serkenti a nitrogén-monoxid szintjét a melléküregekben, ezzel is elősegítve a jobb és pihentetőbb alvást. Arról nem beszélve, hogy memóriajavító és immunrendszer erősítő hatása is van. A szájon keresztüli légzés horkoláshoz és alvási apnoéhoz vezethet.

2, Honnan tudhatod, hogy szájon keresztül veszed a levegőt alvás közben?

Ha szájszárazsággal vagy torokfájással ébredsz fel, akkor tudod, hogy ez annak az oka. A rossz lehelet szintén egy olyan dolog, ami ezt alátámasztja.

3, Először tisztítsd meg az orrod

Mivel alvás közben automatikusan elkezdheted a szádon át venni a levegőt, az orrod eltömődhet, eldugulhat. Fontos, hogy mindig úgy feküdj le aludni, hogy tiszta legyen az orrod vagyis minden lefekvés előtt érdemes kifújni. Alkalmazhatsz sós orrsprayket, vagy gőzölést is.

A mindennapok során használt párásítók segítenek megelőzni az orrdugulást.

4, Ne aludj háton

Tény, hogy a háton való alvás megőrzi a bőr szépségét, de a derék alsó része miatt ajánlott oldalt aludni. A háton történő alvás során alvási apnoé alakulhat ki, mert amikor bekerülsz a mély alvásba a száj tetején lévő izmok, valamint a nyelv és a torok ellazulhatnak ezek pedig elzárják a légutakat.

5, Ha kell tapaszd be a szád

Dr. Konstantin Pavlovich Buteyko fejlesztette ki az úgynevezett “Buteyko” módszert. A doktor úr azt vizsgálta, hogy a légzés miként befolyásolja az ember egészségét. Patrick McKeown, a The Oxygen Advantage szerzője elmagyarázta, hogy az imént említett módszer miért is jó az éjszakai alvás során.

Ennek logikája nagyon egyszerű: Amikor valamilyen oknál fogva megszakad az orron át történő légzés, automatikusan kinyitod a szád. Éber állapotban erre lehet figyelni, de alvás közben nem. Ennek következtében ha a szádat betapasztod, akkor az orr gyorsan alkalmazkodik a helyzethez és lehetővé teszi, hogy könnyedén tudj rajta keresztül lélegezni.

A Buteyko módszer egy kicsit más, ez többszöri lassú légzést igényel a membrán és az orr között. Annak érdekében, hogy ezt el lehessen érni, fizikailag be kell ragasztani a szájat.

6, Hasznos trükkök a száj rögzítéséhez

Találd meg a megfelelő tapaszt, például vannak egyszerű sebészeti vagy kozmetikai szalagok, de lehet kapni speciálisan erre a célra kifejlesztett termékeket is.

Adj magadnak elegendő mennyiségű időt ahhoz, hogy megszokd. Eleinte nagyon furcsa lesz. Az is elképzelhető, hogy napközben is beragaszthatod, hogy szokd. Használata kezdeti fázisában még fel fogsz ébredni az éjszaka folyamán. De ne add fel.

Mielőtt beragasztanád a szád kend be az ajkaid vazelinnal, mert ez megkönnyíti a leszedést.

Hasznosnak tartottad a cikket?

Ezek is érdekelhetnek