Sajnos a Covid-19 minden ember, vállalkozó és cég életét megkeserítette, aminek még mindig isszuk a levét. Bizonyos országokban, köztük hazánkban is enyhítette a korlátozásokon, ám akadnak olyan helyek, ahol még mindig szigorú szabályokat kell betartani. A repülőgépeken például még mindig kötelező maszkot viselni, s ezt szabályzat formájában is megfogalmazták. Nem is olyan régen viszont döbbenetes dolog történt.
Az esetet egy édesanya mesélte el saját Instagram oldalán. Ali Cleek a Southwestern Airlinesszal utazott Orlandoból a virginiai Norfolkba férjével és két gyermekével. Az egyik csöppség 4 míg a másik 2 éves volt. Kisebbik gyermeke, Drew sajnos megállás nélkül sírt és ontotta magából a könnyeket. Egy idő után már nem volt hajlandó a maszkot az arcán tartani, ezért mindent megtett, hogy leszedje.
„Drew egyetlen módon tudja megnyugtatni magát mégpedig úgy, ha szopja a hüvelykujját. Ám ez a maszkhasználat miatt nem volt lehetséges. Két légiutaskísérő állt mellénk és nézték, ahogy próbáljuk lenyugtatni a gyereket és rávenni, hogy hagyja magán a maszkot.”
Drewnak patakokban folytak a könnyei ám az édesanyját mégsem ez rázta meg, hanem az, amit a stewardesek mondtak neki. Javaslatokat tettek, hogyan lehetne megnyugtatni a gyereket. Az első opció, az volt, hogy lyukat vágnak a maszkra, hogy az ujja beférjen. Persze ezt mind szarkasztikusan közölte vele a légiutaskísérő, ami feldühítette őt. Viszont a következő javaslata mindent vitt.
„Vagy ráragaszthatnánk az arcára” – mondta.
Ali megértette, hogy a maszkviselés kötelező és szabálysértést követ el az, aki nem hordja, de szerinte bizonyos esetekben, mint például ez együttérzéssel kellett volna eljárni.
„Tényleg nem találok szavakat… még mindig remegek. Imádkozom, hogy senki se kerüljön ilyen helyzetbe.” – fogalmazta meg posztjához.
A Southwest Airlines a FOX Newsnak küldött közleményében a következőt írta:
„A maszkviselés 2021. február 2-től hatályos és minden utasra vonatkozik. A szabály előírja, hogy minden két évnél idősebb utasnak kötelezően kell viselnie maszkot az utazás során.
Nagyra értékeljük [Southwest] ügyfeleink folyamatos együttműködését, miközben közösen azon dolgozunk, hogy kövessük a szabályokat, és támogassuk mindazok kényelmét és jólétét, akik velünk utaznak a COVID-19 világjárvány idején.
Az ügyfeleket többször is emlékeztetik a maszk viselésére utazás előtt. A Southwest emlékeztetőt küld a foglalás során a weboldalon és utazás előtt e-mailben is. Indulás előtt újabb email érkezik, mely erre a szabályra vonatkozik, sőt ki kell tölteni egy egészségügyi nyilatkozatot, melynek része, hogy beleegyeznek a maszkviselésbe.”
Ali elmondta, hogy a légitársaság az incidens után megkereste őt telefonon és bocsánatot kért tőle.
„Elnézést kértek és azt mondták beszélni fognak a személyzettel.” – mondta.
A bocsánatkérésen túl Ali azt mondta, reméli, hogy a vállalat valóban lekommunikálta, hogyan kellene egy ilyen helyzetben viselkedni.
Te mit gondolsz az esetről?