Ha megszállunk egy szállodában, akkor magától értetődőnek tartjuk azt, hogy a szobánk tiszta, a kiszolgálás kedves, gyors és udvarias, az ételek pedig frissek és természetesen ízletesek is.
Azonban vannak olyan esetek, amelyek egyáltalán nem tükrözik a valóságot. Még a legelőkelőbb szállodákban is előfordul, hogy a szobák piszkosak, a személyzet stílusa nem a megfelelő, valamint az ételek minősége is kifogásolható.
A következő összeállításban maguk a szállodai személyzet tagjai árultak el titkokat munkahelyükkel kapcsolatban. Mindenesetre egyáltalán nem árt, ha tisztában vagyunk bizonyos dolgokkal, hisz ebben az esetben tudjuk, hogy mire számíthatunk, nem érhet minket nagy meglepetés, ha elutazunk.
- A szállodaszobák lehetséges, hogy nem is olyan tiszták, mint amilyennek látszanak. Előfordulhat, hogy a takarító személyzet tagjai fáradtak vagy sietnek, hogy mihamarabb végezzenek. Ilyenkor nem takarítják ki megfelelően a szobát.
2. A szállodák vezetősége minden rossz hírt igyekszik eltitkolni a vendégek elől, ilyen például egy haláleset.
3. A szállodák mindegyikében rengeteg telefontöltő van. Ha nem vittél magaddal, nyugodtan kérhetsz egyet, biztosan tudnak adni neked.
4. Rengeteg matracot dobnak ki évente, mert a vendégek leöntik valamivel, kiszakítják vagy testnedveikkel szennyezik be azokat.
5. Ha többször foglalsz szobát ugyanabban a szállodában, akkor igényelj tagsági kártyát, azzal olcsóbban juthatsz hozzá a szálláshoz.
6. A szobák tisztítása nem mindig a megfelelő módon történik. Törölgetni és porszívózni mindennap szoktak, de a fürdőszoba teljes tisztítása általában elmarad.
7. A szobában elhelyezett üvegpoharakból ne igyál, mert sosem mossák el alaposan.
8. Ne takarózz huzat nélkül, mert a paplanokat sem mossák ki.
9. Ne rendelj napi specialitást! Általában a maradékokból vagy lejárt termékekből készítik ezeket.
10. Egy bizonyos réteget egyáltalán nem kedvelnek az alkalmazottak, akiknek vissza kell fogni magukat, hogy ne sértsék meg a vendéget.
11. A vendég nem a főnök, ezt a tudtára is adják.
12. Ha a vendég panaszt tesz egy alkalmazottal kapcsolatban, akkor a főnök meghallgatja vagy adott esetben elolvassa azt, de nem fog történni semmi. Ugyanis, ha elégedett alkalmazottja teljesítményével, nem fogja kirúgni azért, mert te panaszt emeltél ellene. A véleményed valójában senkit sem érdekel.
13. Ne fenyegetőzz azzal, hogy rossz értékelést írsz majd a szállodáról vagy az alkalmazottakról, mert szintén senkit sem érdekel. A legtöbb esetben az utazási weboldalak sem a valódi értékeléseket tüntetik fel.
14. A spanyol szállodáknál egyik étel sem helyben készített. Egyszerűen csak megmelegítik azt a mikróban. Ne kérdezd meg azt sem, hogy mit ajánl a szakács, mert lehet, hogy még szakács sincs az adott helyen.
15. A svédasztalos ételek a legtöbb esetben több naposak.
16. Az is előfordulhat, hogy a vendégek törülközőivel törlik le a port a bútorokról mielőtt a helyére tennék azokat.
17. Az, hogy az alkalmazottak udvariasak veled, az nem egyenlő azzal, hogy kedvelnek is. Hidd el, nagyon boldogok, ha végre távozol a hotelből.
18. A vendégek elég sok dolgot kapnak ingyen. Ehhez azonban szükséges, hogy kedvesek legyenek, mert akkor sokkal szívesebben segítenek nekik.
19. Ha a vendég tiszteletlen, akkor biztos lehet abban, hogy valamilyen formában visszakapja ezt a személyzettől. És az is lehet, hogy észre sem veszi.
20. Néhány érdekesség: a szobákban lévő poharak és tányérok nincsenek fertőtlenítve, csak elöblítik őket. A vendégek által meghagyott teát felmelegítve felszolgálják más vendégeknek.
21. A szobalányok gyakran dőlnek le pihenni takarítás közben, még az is előfordul, hogy alszanak a vendégek ágyain. A szoba mellékhelyiségét is használják, ha nincs kedvünk a személyzeti WC-ig elmenni.
22. A szobák igazi baktériumtanyák! Vannak bizonyos dolgok, amiket szinte soha nem takarítanak le. Ilyen például a távirányító, az ajtókilincsek, a kapcsolók, a telefon vagy az óra.
23. A szállodatulajdonosok igyekeznek mindenen spórolni. A sampon-, balzsam-és szappanadagolók mindig a legolcsóbb termékekkel vannak feltöltve.
24. Az ágytakarót évente csak egyszer mossák.
25. Az egy éjszakás vendégek után nem takarítanak, csak újra ágyaznak.
26. Ha online foglalsz szállást, akkor biztosan nem a panorámás szobát fogod megkapni, ugyanis azok a vendégek kapják, akik valamilyen utazási irodánál foglalnak.