15 Tény a McDonald’s-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

Megosztás

- Hirdetés -

Az étterem története

15241895 Depositphotos 50913397 xl 2015 1571718931 728 ff04b98266 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

Az Egyesült Államokban a nagy gazdasági világválság idején a hamburger rendkívül népszerű étellé vált, köszönhetően olcsóságának. Richard McDonald és Maurice McDonald testvérpár 1937-ben hot-dog árusításba kezdett. Vállalkozásuk annyira jól működött, hogy három évvel később, 1940-ben a kaliforniai San Bernardinoban megnyitották McDonald’s nevű éttermüket. A testvérpár hamarosan felfigyelt arra, hogy bevételeik legnagyobb része a hamburger eladásából származik, így arra a döntésre jutottak, hogy a jövőben ezt fogják árusítani. Az ’50-es években a fogyasztás tömegessé vált, a testvérpárhoz pedig Ray kroc üzletember is csatlakozott, hogy franchise hálózatot építsenek ki. 1955. április 15-én a chicagoi Des Plainesben megnyitották a McDonald’s nevű gyorséttermet.

Az 1960-as években Kroc létrehozta a cég logóját, amit ma már az egész világ ismer, egy sárga M betűt. A cég hivatalos kabalájaként pedig bemutatta a Ronald nevű bohócot. 1963-ban már a milliárd hamburgert is eladták.

- Hirdetés -

Napjainkban világszerte már több, mint 38 000 McDonald’s étterem működik.

Csak önmagára összpontosít

A versenytárak gyakran igyekeznek megtámadni a McDonald’s-ot, a vállalat azonban ritkán reagál ezekre. A legnépszerűbb gyorsétterem soha nem indít marketingháborút, ugyanis azt vallja, hogy semmit nem kell bizonyítania, hiszen nyilvánvaló tény, hogy ők a legjobbak.

- Hirdetés -

Ha egy gyerek imádja, akkor az édesanyja is.

15241896 Depositphotos 185450658 xl 2015 1571718919 728 47997cee3b 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

A Happy Meal menünek köszönhetően a cég a világ legnagyobb játékértékesítőjévé vált. A McDonald’s ugyanis, évente több, mint 1,5 milliárd játék ad el.

Néhány évvel ezelőtt a cég tanulmányt készített, amiből kiderült, hogy a 6-7 éves gyermekek több mint 80 százaléka választja a McDonald’s-ot, mivel szeretnek játékot kapni kedvenc ételeikhez. 2014-ben a társaság több mint három milliárd dollárt költött éttermeinek felújításaira, ahol nagyobb gyermekjátéktereket alakítottak ki, hogy minél több gyermeket és a szüleiket is oda vonzzák.

- Hirdetés -

Nincs kedvezmény

Annak ellenére, hogy a McDonald’s időnként csökkenti bizonyos ételek és termékek árát, mi soha nem fogjuk látni vagy hallani a kedvezmény szót a reklámjaikban. Ennek oka az, hogy ezt a szót gyakran alacsony minőségű termékekkel társítják, ami által pedig az emberek kételkedni kezdenének a hamburgerek minőségében.

A gyorsétterem egyetemet alapított

15241904 image crop 3078x1960 1571380812 728 bb2a1c443b 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

1961-ben a vállalat megnyitotta a Hamburger Egyetemet, amelynek irodái világszerte működnek. Az egyetem olyan vezetőket oktat, akik később bármilyen étteremben dolgozhatnak a Földön, függetlenül attól, hogy hol tanultak. Ez elősegíti a társaságot abban, hogy vezetői a legmagasabb minősítést érjék el, illetve minden étteremben ugyanazokat a szabványokat kövesse, például az Egyesült Államokban, Oroszországban vagy a Fülöp-szigeteken.

Árazási szabály

Azt nem mondhatjuk, hogy a McDonald’s olcsó ételeket árul, de ezek az árak mégsem túl magasak. Ha az ár túl alacsony lenne, az emberek gyanakodnának az ételek minőségét illetően, ha pedig túl nagy összeget kellene fizetni értük, akkor nagy valószínűséggel elriasztanák vendégeiket.

Kényelem

15241898 Depositphotos 107062138 xl 2015 1571718903 728 de62094524 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

A múltban az étterem fő célja az volt, hogy vendégei minél gyorsabban étkezzenek, helyet teremtve ezzel a további vásárlóknak. Ma azonban, már más a stratégia. Az éttermekben ingyenes Wi-fi hozzáférés és hálózati aljazatok vannak az eszközök töltéséhez, a kényelmetlen műanyag székeket pedig kényelmes kanapék váltották fel.

A híres íz

Mindenki ismeri az illatot, ami kivétel nélkül, minden országban ugyanolyan. Pontosan ugyanúgy, ahogy az íz is. Ennek az a célja, hogy a látogatók mindenhol otthon érezzék magukat, függetlenül attól, hogy hol tartózkodnak éppen a világban.

Bárhol felismerhető

15241899 79452060 22651d05d9b73b96cb83061b796d44417571d52f 1500 1 1571820085 728 84e9ab045e 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

A McDonald’s logója és kabalája a világ egyik legismertebb szimbóluma, közvetlenül a Mikulás után.

2003-ban jelent meg a híres mottó: I’m lovin’ it, vagyis Szeretem, amit bárhol, bármikor hallunk, a gyorsétteremhez kötjük.

Halad a korral

A társaság rendkívül gyorsan reagál a piaci változásokra. Néha kölcsönveszik vetélytársaik trükkjeit is. Például, 2016-ban, amikor eladásaik visszaestek, más cégekhez hasonlóan elkezdtek házhoz szállítani.

A McDonald’s a mások szerint elavult trükköket is szívesen alkalmazza. Bizonyos éttermeikben pincérek is vannak, hogy vendégeik számára az étkezés kényelmesebb legyen.

Alkalmazkodási képesség

15241900 74423260 1462c4c1406d3a65c3279780be3b9d6b42100930 1500 1 1583488107 728 f591b6f66f 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

Annak ellenére, hogy az alapmenü minden étteremben ugyanaz, tehát, bárhol rendelhetsz Big Mac-t, sajtburgert és hasábburgonyát, mindig vannak olyan ételek, amiket a helyi hagyományokhoz és ízléshez igazítottak.

Izraelben például, vannak kóser ételek, Kínában pedig nem tesznek csirkét a hamburgerekbe. illetve a japán éttermekben az adagok kisebbek, ugyanis a japánok egyszerre kevesebb ételt fogyasztanak, mint a nyugati emberek.

Tudják, mit fogunk rendelni

2019 márciusában a társaság izraeli programot vásárolt, amely lehetővé teszi a mesterséges intelligencia számára, hogy az előre jelezze a vendégek vágyait, az időjárástól, napszaktól függetlenül. A közeljövőben pedig az is tervben van egy rendszám felismerő rendszer, amelynek köszönhetően memorizálják az ügyfelek rendeléseit is.

A megfelelő helyen, a megfelelő időben

15241901 Depositphotos 79231672 xl 2015 1571718839 728 0dfe7591a0 1583838195 15 Tény a McDonald's-ról, ami megmutatja az étterem kevésbé ismert oldalát

Annak ellenére, hogy a McDonald”s éttermeinek és franchise-helyeinek 90 szzalékát a vállalat vezetői határozzák meg, nagyon sokat fizetnek az építkezésért is. A cég a nagy forgalmú helyeket választja, például utcasarkokat és a nagy utcák kereszteződéseit.

Ezen felül, közvetlenül az étterem megnyitása után a tulajdonosnak részt kell vennie a McDonald’s összes jótékonysági programjában, amelyből rendkívül sok van, mivel a cég mindig segít a rászorulóknak.

- Hirdetés -
Világunkhttps://vilagunk.hu
A Vilagunk.hu-n keresztül naponta hozom el nektek azokat az érdekességeket, híreket és inspiráló tartalmakat, amik megmozgatják a fantáziát és gazdagítják a mindennapokat. Imádom a horoszkópok világát és mindig keresem a legújabb információkat, hogy Ti is érdekes és hasznos tartalmakat kaphassatok. Csatlakozzatok, fedezzük fel együtt a világot!

Friss bejegyzések

Ez is érdekelhet!