Mi emberek hajlamosak vagyunk olyan kérdéseket feltenni saját magunknak is, melyekre nem igazán tudjuk a választ. Általában ezek az abszurd kérdések mindig fürdés, zuhanyzás vagy WC-zés közben jutnak eszükbe, mert akkor van idejük magukban lenni és elgondolkodni az ilyen semmit mondó kérdéseken is. Gondolunk itt olyanra, hogy „Miért kék az ég?”, „Miért zöld a fű?”, „Miért kapták a mindennap használt tárgyak azokat a neveket, amiket viselnek?” vagy épp „Miért a bal oldalon vannak a logók és miért nem jobb oldalon?” Ezek olyan kérdések, amiket valljuk be nem mindenki kérdezne meg mástól. Erre jó az internet, ugyanis számtalan olyan oldal van, mely a legabszurdabb kérdésekre is megadja a választ.
Te gondolkoztál már valaha azon, hogy „Miért a bal oldalon vannak bizonyos márkák logói?”, „Van-e ennek valami köze a marketinghez vagy csak pusztán véletlen?”. Nos, nem kell tovább várnod a válaszra, ugyanis a mai posztunkban ezt fogjuk górcső alá venni. Ha téged is érdekel tarts velünk:
1, Arra az oldalra kerül, amire elsőre nézünk
Szokták mondani, hogy „A logó majdnem olyan, mint az első benyomás”. Amikor valakinek a ruházatára nézünk, elsőként mindig annak bal oldalát figyeljük meg. Szóval a gyártók nemcsak a feltűnő és jól látható hely miatt tették a bal oldalra a logókat, hanem azért is mert tisztában voltak vele, hogy az emberek tudat alatt azt fogják elsőként megnézni. Amikor valaki kezet fog egy másik illetővel szintén automatikusan a bal oldalára tekint.
2, A történelem során is mindig a bal oldalra tették a kitüntetéseket
A bal oldal használata az, amihez az emberek hozzászoktak. Ha egy kicsit visszautazunk az időben, és megnézzük a régi festményeket, képeket akkor látjuk, hogy a katonák, vezérek… stb mind a bal oldalon hordták kitüntetéseiket. Ez pedig mind a mai napig megmaradt, ugyanis a mostani katonák és vezető beosztásban állók is ott viselik ezeket.
3, Összhangban van azzal, ahogy olvasunk
Ha most alaposan végiggondolod, akkor rájössz, hogy a legtöbb weboldal a bal felső sarokba teszi a logóját. Ennek pedig az az oka, hogy a nyugati világ balról jobbra olvas. Az olyan keleti országok nemzetisége, mint az arabok, héberek és perzsák viszont jobbról balra olvasnak.
4, A balra igazított márkalogók emlékezetesebbek
Annak érdekében, hogy az emberekben megmaradjon egy bizonyos márka logója, fontos, hogy emlékezetessé tegyék. A „Nielsen Norman Group” egy tanulmány keretein belül arra a következtetésre jutott, hogy a vásárlók illetve a felhasználók azt a márkát jegyzik meg jobban, melynek logója a bal oldalon található. Azt is megtudták, hogy 89%-kal nőtt a bevétele annak a márkának, melynek logója ugyanúgy a ruha bal oldalán helyezkedett el. Mivel fentebb is írtuk, hogy tudat alatt a bal oldalra nézünk először így nem kérdés, hogy ezek valóban az ember emlékezetében maradnak.
Te megfigyelted már, hogy hova szegeződik elsőként a tekinteted?