A járvány okozta karantén alaposan megizzasztott pár szektort Magyarországon. A vendéglátósok szívták a fogukat, de mellettük még a celebjeink is azon agonizátlak, hogy mit fognak majd a tejbe aprítani, ha elmaradnak a fellépések. A Blikk összeszedte idén is az aktuális sztárgázsikat.
Egyesek úgy gondolják, hogy a covid okozta kiesést próbálnák most „behajtani” a magyar celebek.
Túl sokat kérnek a fellépéseikért a hazai popsztárok, mintha így akarnák pótolni a járvány okozta kiesést
–panaszkodnak többen is a Facebookon.
Egyesek a három évvel ezelőtti ár dupláját kérik ma egy fellépésérét.
Tankcsapda, Majka és Curtis vagy a Beatrice 2.5-7 millió forintért vállal egy egy fellépést. A legdrágább a Tankcsapda, aki közel hétmilliót kér. Majkáék hat és felet keresnek egy másfél órás koncertért.
2018-ban még csak hárommillióért hakniztak.
Ezzel az árral benne vagyunk Magyarországon a top ötben, vagyis a legdrágábbak közé tartozunk. Ezért a pénzért sem megyünk akárhová – mondta korábban az Indexnek, hozzátéve: öt teherautóval és 24 fős stábbal, valamint komoly technikával dolgoznak.
A Tankcsapda menedzsere is hasonló indokkal érvelt.
Összetett a kérdés, eleve nem mindegy, hogy egy saját szervezésű koncertről beszélünk, ahol közel kétszázan is dolgoznak egyszerre, vagy egy fesztiválra megyünk, ahol bár sok minden eleve adott, de még így is húsz fő körüli stábbal érkezünk, négy teherautóval – indított Bakó Csaba. – Az idei minden szempontból óvatos év lesz, mert a szervezők, a közönség és a zenekarok is csak a szezon után látják majd, hogyan zárul. A covid után ugyanis ez az első olyan év, amikor végre megtelnek a zenészek koncertnaptárai. Mi évről-évre óvatosan emelünk annyit, amennyivel nekünk is többe kerül ez a produkciós gépezet mozgatása, azt azonban tudni kell, hogy egy ilyen produkció létrehozása hatalmas összeg, és ennek jelentős részét visszaforgatjuk az együttesbe, például a koncertek látványvilágába. Közel sem csak arról van szó tehát, hogy a fellépések után bejövő bevételt egyszerűen elosztja egymás között a színpadon álló három ember – öntött tiszta vizet a pohárba a menedzser.
A Wellhello négymilliót kér egy hetvenperces koncertért. Fluor Tomi azonban azt vallja, hogy sem a nézőkkel sem a szervezőkkel nem lehet megtenni, hogy hirtelen hatalmas összegeket emeljen egy csapat…
Mi nagyjából maradtunk a korábbi árnál, mert ez az év talán már olyan lehet, mint a covid előtti nyár. Októberig be vagyunk táblázva, de idén már csak ötven fellépést vállalunk, nem akarjuk túlhajtani magunkat, és szeretnénk élvezni, amit csinálunk
Bebe a Back II Blackből 275 ezret kér egy negyvenperces showért.
A covid előtt egy kicsit emeltünk, de azóta nem változtak az árak. Összességében azt gondolom, hogy akinek nagyon fut a szekér, és annyit kérhet amennyit akar, mert megadják. Én már mással is foglalkozom a zenélés mellett, a covid-időszak tanított meg arra, hogy több oldalról biztosítsam be magam
Tilinger Attila a mulatós zenekarokat menedzseli. Szerinte alaposan túl van fizetve a magyar zeneipar.
Nagyon összetett kérdés, hogy ki mennyit kérhet el egy előadásért, de összességében azt mondanám a magyar zeneipar alaposan túl van fizetve, ha nem is a külföldi előadókhoz, de az egyéb magyarországi szektorokhoz képest
Mit gondoltok? Írjátok meg a véleményeteket kommentben!