Ebben a felgyorsult világban, a technológia fejlődésének köszönhetően az átlagos emberek igen csak veszélyeztetve érezhetik magukat, hogy előbb-utóbb elvesztik a munkahelyüket. Mint kiderült, az influenszerek sem érezhetik magukat biztonságban.
Elég hihetetlenül hangzik, de egyre több helyen találkozhatunk virtuális karakterekkel. Nem is gondolnánk, de néha az Instagrammon olyan influenszerek reklámozzák az adott termékeket, akik nem is léteznek. Ezzel persze olykor óriási összegeket keresnek, csak ugye „gazdájuknak”.
Az első „lány” akit megmutatnék, Rozy (@rozy.gram),aki 82 ezer követővel rendelkezik. Ő Korea első virtuális influenszere. Imád enni, utazni és világot látni. 2020 decembere óta több mint 100 szponzor támogatja. És igen, jól érted… ő tényleg nem létezik.
Ezek a mesterséges intelligenciák nagyon hatékonynak bizonyultak. Rozy mögött a Sidus Studio X áll, Baek Seung Yeop a vezetője. Várhatóan Rozy 1 millió dollárt fog keresni a cégnek 2021 végére. Szponzorálták luxus ruházati márkák, szálloda láncok és szépségápolási termékek.
Az második „lány” akit bemutatnék Miquela (@lilmiquela), aki három milliós követőtábort szedett össze. Szabadidejében szeret fotózkodni, öltözködni és főzni. Rengeteg megkeresést kap különböző cégektől, bizonyos termékek reklámozására.
Az utolsó „hölgy” Bermuda (@bermudaisbae), aki „csupán” 284 ezer követővel büszkélkedhet. Egyébként Miquela barátnője, gyakran fotózkodnak együtt is. Láthatóan kedveli a jógát, a tornázást és a fagyit is.
Nagyon hatékonynak bizonyultak a lányok, mivel sosem betegszenek meg, nem vesznek össze senkivel és nem sértődnek meg a visszajelzéseken. Óriási potenciál rejlik bennük, ugyanis sosem öregszenek meg, és nem fáradnak el, így lényegében bármire használhatják őket, amit csak ki tudnak fizetni a hirdetők.
Talán ezek a sorok kicsit ösztönzik a hús vér influenszereket, hogy ne csak reklámtáblaként létezzenek a profilukon. Lehetséges, hogy a jövőben erre már nem lesz szükség…