40 százalékkal drágult a kóla. Őrjöngenek a vásárlók…

Megosztás

A magyar példát követve2021. január elsejétől bevezették a cukoradót Lengyelországban is. A lengyelek dühösek és folyamatosan posztolják a kóla és egyéb cukros üdítők árát a különböző boltok polcairól. Néhány nap elteltével a vásárlók már lázadnak az új adó ellen, hiszen a növekedés majdnem ötven százalékos. A lengyel kormány ugyanis negyven százalékkal emelte a kóla fogyasztói árát.

A koffeint tartalmazó, édes üdítőitalok ára az egekbe szökött. A benzinkutaknál pedig ez az összeg csillagászati árakat ért el. A kormány szerint nem a pénzről van szó, hanem a lengyelek javát szeretnék szolgálni az áremeléssel.

- Hirdetés -

A lengyel benzinkutakon kapható üdítőitalokért akár tizenkét lengyel zlotyt, is elkérhetnek.

Cena coli zwala z nog 662x740 1 40 százalékkal drágult a kóla. Őrjöngenek a vásárlók...

A magyar népegészségügyi termékekhez hasonlóan ez év január elsejétől nemcsak a kólák kerülnek negyven százalékkal többe, hanem egyéb hasonló cukros és édesített üdítőitalok is. Lengyelországban már tavaly év közben be akarták vezetni a cukoradót, de a javaslatot akkor még leszavazták. Változatlan formában azonban később elfogadták azt és ezt követően lépett hatályba az új adó.

A közteher azonban nemcsak a cukortartalomra vonatkozik, hanem a hozzáadott édesítőszerekre, élénkítő anyagokra, mint például a koffein vagy a taurin. A cukoradó fix és változó résszel is rendelkezik, ez pedig azt jelenti, hogy az adó összegét literenként 1,2 zlotyban, azaz 95 forintban maximalizálták. Azok az italok, amelyek legalább húsz százalékos zöldség-vagy gyümölcslevet tartalmaznak, illetve az izotóniás italok mentesek az adó fix része alól.

Eszerint a leginkább érintett termékek a kólák lettek, tehát, egy 1,75 literes Coca Cola Zero, ami korábban 6,29 zlotyba került, jelenleg két zlotyval drágább.

- Hirdetés -
Eq0DenWXcAEkui4 40 százalékkal drágult a kóla. Őrjöngenek a vásárlók...

A lengyel lap szerint a Pepsi még ennél is nagyobb mértékben drágult, valamint az áruházak saját márkás termékeinél is tapasztalható az áremelkedés.

„Az alábbi fotón látható, hogy korábban a Coca-Cola (1,75 l) 4,35 PLN-be, most pedig 6,29 PLN-be került. Pepsi (1,75 l) az adóköltség bevezetése előtt: 4,29 PLN, és most – 6,49 PLN. A Fanta (1,75 l): korábban 4,19 PLN, most pedig – 5,99 PLN. A Mountain Dew (1,75 l): 4,35 PLN (adózás előtt) és 5,99 PLN (növekedés után).”

EqwQ uJXUAoZkn0 40 százalékkal drágult a kóla. Őrjöngenek a vásárlók...

A kormány szerin az új adó bevezetésének nem az a célja, hogy még több pénzt szedjenek ki a vásárlók pénztárcájából, hanem az, hogy visszaszorítsák a cukorfogyasztást, valamint az elhízást.

- Hirdetés -
Világunkhttps://vilagunk.hu
A Vilagunk.hu-n keresztül naponta hozom el nektek azokat az érdekességeket, híreket és inspiráló tartalmakat, amik megmozgatják a fantáziát és gazdagítják a mindennapokat. Imádom a horoszkópok világát és mindig keresem a legújabb információkat, hogy Ti is érdekes és hasznos tartalmakat kaphassatok. Csatlakozzatok, fedezzük fel együtt a világot!

Friss bejegyzések

Ez is érdekelhet!