Azzal sokan tisztában vannak, hogy a marketingtrükkök segítségével a gyártók lazán ráveszik a felhasználókat, hogy az ő termékeiket vegyék másoké helyett. Viszont arról még nem esett szó, hogy az éttermek, a kaszinók és a szupermarketek, hogyan vezetnek meg minket, vagy hogyan is vesznek rá bennünket olyan vásárlásokra, amik voltaképpen fölöslegesek. Mai cikkünkben ezeket fogjuk bemutatni.
Jó, ha erről ti is tudtok…
1, Kaszinók
Minden egyes kaszinó úgy van megtervezve, hogy az oda betérő játékosok mindig veszítsenek. Persze van, mikor megadják a lehetőséget a nyerésre, és a jackpot elvitelére, csak azért, hogy ne tűnjön fel a turpisság.
Kiderült, hogy ezek a létesítmények a tudomány valamint a pszichológia ravasz keverékét alkalmazzák a vendégek odavonzására. Különös figyelmet fordítanak a kaszinók belsejére, mert bizony nem mindegy, hogy milyen színű a szőnyeg, milyen világítások vannak vagy, hogy milyen zene szól. A legtöbb kaszinóban olyan útvonalak vannak, melyek egyáltalán nem zárnak be 90°-os szöget. Ez azért van, mert ez már hozzájárul a felelős döntések meghozataláért, erre pedig a kaszinóknak nincs szüksége.
Ezen kívül kényelmes fotelek, finom italok vannak a bárokban, gyenge világítás uralkodik és gyönyörű hölgyek szolgálják fel az italokat. Mindez arra készteti a látogatókat, hogy a lehető legtovább maradjanak.
2, Éttermek
Kiderült, hogy nemcsak az ételek bonyolult nevei játszanak nagy szerepet, hanem azok árai is. Szakértő szerint az emberek jobban preferálják, ha egy összeg nem kerekítve van, hanem csak a határértéket súrolja. Egy másik trükk, amit előszeretettel alkalmaznak, hogy nem tüntetik fel az árakat. Ez azért van, mert azt akarják, hogy a vendégek ne az anyagiakon gondolkodjanak, hanem azon, hogy minél több és több mindent rendeljenek.
Úgy szerkesztik meg az étlapot, hogy az ételek árai nagyjából egymáshoz közel álljanak, hiszen, ha két eltérő összegű ételt látnak meg, akkor máris elkezdenek az anyagiakon gondolkodni.
3, McDonald’s
A McDonald’sban már a bejáratnál elkezdődik a pénzköltés, ugyanis hatalmas képek vannak kiállítva az ott kapható ételekből, amit az emberek nem tudnak megállni, hogy ne kóstoljanak meg. A másik trükk, hogy a pult az étterem másik végén helyezkedik el, így az odafele tartó úton látják a kényelmes kanapékat, székeket, ami csak erősíti bennük a vágyat, hogy jó dolog sokáig itt maradni.
A Starbucks és más gyorséttermi láncok is hasonló rendszeren működnek.
4, Szupermarketek
A szupermarketek is tele vannak trükkökkel. Az áruk elhelyezkedése óriási szerepet játszik a dologban, amik már a bejáratnál szembetűnnek a vásárlóknak. A legolcsóbb termékeket szándékosan nem teszik az emberek szeme elé, oda inkább a legdrágábbakat teszik. Az olcsók pedig vagy a legalsó polcon vannak, vagy a legfelsőn. A tejtermékek általában a szupermarket legvégén vannak, ám az odafele tartó úton sok nasis sor mellett mennek el. Ezt szándékosan csinálják, hogy a termékek bekerüljenek a kosárba.
5, Apple üzletek
Az Apple gondoskodik arról, hogy minden üzlet ugyanolyan tágas legyen, mint a reklámokban. Ebben a helyzetben a vásárlók azt érzik, hogy az értékesítő cég semmit sem akar ráerőltetni.
Az Apple szakértői szerint az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőlük termékeket, ha hosszú ideig vannak velük kapcsolatban. Ezért teszik ki a készülékeket, hogy a vásárlók tesztelhessék őket, sőt fel is tudnak velük csatlakozni az internetre, hogy teljes egészében a magukénak érezzék a terméket. Ezzel a módszerrel se perc alatt el tudja dönteni az ember, hogy kell-e neki a termék vagy nem. (Általában igen, kell!)
6, Közösségi hálózatok
A közösségi hálózatok applikációt természetesen ingyen igénybe lehet venni, ám a webhely tulajdonosai továbbra is pénzt keresnek belőled. Bár hivatalosan a pénz a hirdetőkből származik, de felhasználók nélkül nem lenne bevétel. Minél többet böngészel, annál több hirdetést látsz, ami nagyobb profitot jelent a vállalat számára.
Neked is feltűntek ezek?