Sokszor találtuk magunkat, olyan helyzetbe, mikor elmentünk vásárolni, hogy valahogy sokkal több cuccal értünk haza, mint amennyivel igazából terveztük. Ebben a cikkben meg fogod tudni, hogy a marketingesek milyen módon próbálják meggyőzni a vásárlókat, hogy több pénzt költsenek, mint amennyit akartak.
A gyermekkori ízlés
Hogyan működik: A gyermekkor a legszebb és a legjobb idő az életünkben. A termékek, amelyeket a nagymamánál ettünk, vagy a kisboltban vásároltunk, a legjobbak és legízletesebbek voltak. A marketingesek pontosan ezt használják a kampányaikban. Például, ha meg szeretnél venni egy terméket, meg kell értenie a gyártónak, hogy milyen az ízlésed. A „gyermekkorunk íze” kifejezés írja le legjobban az árut. Mert ezeket a termékeket már kipróbáltuk és ismerjük az ízüket. Az emberek nagyon konzervatívak, mert nem állnak készen az új termékek kipróbálására. Megszokták, hogy azt választják ki amelyiket már ismerik.
Illatok a boltokban
Hogyan működik: A boltokban például a vanília illat javítja az agy vérkeringését, csökkenti a fáradtságot és nyugtatja a központi idegrendszert. Tanulmányok azt mutatják, hogy az üzletek, ahol ez a szag jelen volt, az eladások száma 20% -kal több lett.
Gyermeki választás
A szülők annyira szeretik gyermekeiket, hogy készek megvásárolni az egész világot számukra. Hogyan működik: minél fényesebb a design, annál jobban vonzza a gyermeket. Ha valamilyen állatot tartalmaz a csomagolás, a gyerekek jobban hajlanak annak a kiválasztására, mert otthoni kedvencük jut róla eszébe.
A kontraszt elve
A kontraszt elve – a marketingesek átgondolt stratégiájának egyik alapja. Hogyan működik: A férfi elmegy egy boltba, hogy öltönyt és pulóvert vegyen. Először is felajánlják, hogy válasszon egy öltönyt. Ha az megtetszik neki, rábólint, hogy megveszi, utána már jöhet a pulóver és mivel az olcsóbb, mint az öltöny ezért a vásárló azt fogja mondani, hogy azt is elviszi.
Kiegészítők
A divat tanácsadók azt javasolják, hogy viseljünk különféle kiegészítőket, hogy vonzóbbá válhassunk magunk illetve mások számára. Hogyan működik: Az eladók különböző kiegészítőkkel díszítik ki a próbababákat, ezáltal az értékesítési folyamat elkezdődik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a stílusos ruhák sokkal aktívabb vásárlásra ösztönöznek, valamint a kiválasztott ruhadarabok mellé szívesebben megvásároljuk a kiegészítőket is.
Fej nélküli próbababák
Becslések szerint az áruházablakban vagy a kereskedelmi üzletekben megjelenített termékeket összesen 30 másodpercig nézzük, ezután elveszítjük érdeklődésünket és továbbmegyünk. Ezért az eladók feladata, hogy biztosítsák, semmi ne vonja el a figyelmünket a választékból.
Hogyan működik: A próbababa fejét leveszik vagy egyszerűen arc nélkülieket csinálnak, ezáltal az arc már nem vonja el a figyelmet az általuk bemutatott áruból.
Látszólagos előnyök, amelyek „nagyon szükségesek” az Ön számára
Gyakran választunk a végeredmény alapján termékeket. Néha elfelejtjük a minőségi jellemzőket, például a teljesítményt és az anyagot, amiből a terméket gyártják. Ezt a pszichológiai jelenséget az eladók használják.
Hogyan működik : Például, a cellulit krém célja, hogy enyhítse a narancsbőr okozta problémás területeket, de valójában egy hidratáló és a rendszeres testmozgás valamint a megfelelő étrend, többet segít, mint a krém.