A gyönyörű dolgok mindig a közelünkben vannak, megtalálhatók minden levélben, minden kőben, minden kis állatban. A természet fényes megjelenítésű palettát ad nekünk, csak tudnunk kell, hol keressünk. Összeszedtünk néhány csodálatos fotót, ami bemutatja az ember valamint a természet által alkotott műalkotásokat. Minden fotó megérdemli, hogy képernyővédőnek válaszd a számítógépeden vagy a telefonodon. A szépség szerelmesei, remélem, hogy valami új dologra bukkannak rá.
Egy barátom keze munkája.
A természet ereje, egy elhagyatott vasút zölddel borítva.
Nagyon ritka látvány, mikor a természet rácáfol a szabályokra.
Geotermikus forrás a Yellowstone Nemzeti Parkban.
Egy gekkó lábai alúról, amelyek könnyen tapadnak bármilyen felületre.
Vernazza városa Olaszországban, ahol az autóknak tilos a behajtás.
Egy kerek ping-pong asztal Kínában.
Góliát madárevő pók, a világ legnagyobb pókja egy felnőtt férfi kezével összehasonlítva.
Medence, kerekesszéket használók számára.
Szingapúr egyik központi utcája, a lámpák kígyó formájában vannak elhelyezve.
Egy kisváros, Texasban ahol minden lakó fel van tüntetve, hogy merre lakik.
Ha az alma elég érett, szív alakú matricát kap.
Nagyon okos vízelvezetési megoldás.
A kutya úgy néz ki, mint egy zsemle, köszönhető a fotós ügyességének.
A hiroshimai fa, amely a nukleáris bombázás után maradt fenn.
Kézprotézis a 19. században.
Egy elhagyott halászváros Kínában.
A Royal Ontario Múzeum, Torontóban a bővítés befejezése után, 2007-ben.
A cica minden nap ezen az útvonalon halad.
Lépcső, amely a Libanoni Balamand Egyetem könyvtárához vezet.
A mai világban sajnos nagyon sok mindent a kis vagy átlag méretű emberekre terveznek, mert nem gondolnak bele, hogy az emberek akár 2 méternél magasabbra is nőhetnek. A tervezők ilyenkor nem gondolják át, hogy bizony azokat az tárgyakat, tömegközlekedési eszközöket, lakásokat nagyra nőtt emberek is igénybe vehetik. Összeszedtünk néhány képet, amin megpróbáljuk szemléltetni, milyen nehéz a magas személyek sorsa, és milyen mindennapi problémákkal kell szembesülniük nap mint nap.
Egy széles terpesz minden problémát megoldhat.
Igen, ezt biztos nem a te magasságodhoz építették.
Eddig mindig a magas emberekre, most az alacsonyakra is gondoltak.
Amikor a tömegközlekedés nincs tisztában vele, hogy milyen magasra nőhet egy ember.
Amikor nagyra nőttél, és sehova nem tudsz normálisan leülni.
Hát igen, sokan azt gondolnák, hogy csak alacsony nők élnek a világon, pedig nem.
Amikor sehogy máshogy nem tudod rendesen megölelni a barátodat.
Felcserélődtek a szerepek.
Amikor a hotelszobákat, nem a te magasságodhoz tervezték.
Se a mosdóban lévő elválasztókat.
Amikor a 160 centis barátnőd választ lakást, és azt mondja megtalálta álmai otthonát, te pedig a fürdőben így érzed magad.
Amikor hazaköltözöl a szüleidhez és rájössz, hogy kinőtted a saját ágyad.
A pillanat, mikor a gyerekkorod szertefoszlik.
Amikor akkora belmagasságú lakást vesztek, mint amekkora te vagy.
Amikor nem tudsz egy normális tükrös képet csinálni, mert a lényeg nem látszik.
Ő megoldotta.
Nincs is rosszabb annál, mikor magasabb vagy, mint két méter és kicsi autód van.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint 10-ből legalább 4 amerikai felnőttnek van egy tetoválása a testén! Ez egy népszerű formája az önkifejezésnek, mely egyedi stílusjegyeket foglal magába. A jelenlegi legnépszerűbb tetoválási stílus távol áll a hagyományos és szimbólumos megjelenéstől. A fekete tónusú tetoválások, a tetoválás szerelmeseinek szívét nyerte el szerte a világon. Mi készítettünk egy extrém teljes testet beborító tetoválás képsorozatot, amivel teljesen más szemmel látod majd ezeket a mintákat.
Nehéz jó takaró más néven fedő tetoválást csinálni, ami a régi vagy megunt, esetleg megbánt tetoválásainkat eltünteti, sok esetben nem is lehetséges. Ebben az esetben ez a fekete tetoválás a legjobb megoldás, mivel egyszerűen az egész területet fekete tintával borítja be, mindemellett rendkívül érdekes mintákat varázsolhatnak bele.
Fulvio Pellegria egy olasz származású férfi, aki transzneműnek vallotta magát világ életében, ezért elhatározta, hogy nőként szeretné tovább élni az életét. 16 évvel ezelőtt felkeresett jó néhány orvost és plasztikai sebészt, hogy kikérje véleményüket és segítségüket, nővé válásának útján. Így született meg Fulvia.
A most már nőként élő férfi, platina szőkére festette haját, melleket kapott, de valahogy mégsem találta meg magában a boldogságot. Fulvia majdnem 22 millió Forintot fizetett ki, hogy ilyenné váljon, ám azzal még ő is egyetértett, hogy nem túl bizalomgerjesztő külseje lett.
“Nem érzam magam boldognak, mert tudom, hogy nem lettem tökéletes” – mondta az interjúban. Fulvia hihetetlen mennyiségű műtéten esett át, hatalmas implantátumokat kapott a mellébe, szájfeltöltésen vett részt, fenékimplantátumot is beültettetett magának, valamint két alakommal is volt zsírleszíváson, ha ez mind nem lenne elég, még hormonkezelésen is részt vett, hogy „teljes értékű” nő lehessen. A férfit, aki most már nőként éli életét, felesége támogatta, ő volt az az ember, aki buzdította, hogy menjen el fenékplasztikára.
Fulvio, tudatában volt annak már gyerekkorától fogva, hogy nem abban a testben van, amiben lennie kellene, de ezt csak a házassága után merte beismerni mindenkinek. Rengetegszer azt érezte, hogy egy férfitestbe zárt nő, és, hogy emiatt soha nem fog tudni normálisan kiteljesedni az életben. Azt azonban senki sem hitte volna, hogy valójában transznemű, mert ugyanúgy elment a srácokkal focizni, beült velük sörözni a kocsmába, úgy, mint az összes többi normális férfi, sőt drága autók után sóvárgott, és még fegyvereket is szívesen vásárolt.
Az apja soha nem volt hajlandó megbarátkozni és elfogadni, hogy nőként szeretné tovább élni az életét, ezért pszichiátriai intézetbe akarta küldeni, ahol segíthetnek rajta, ezt viszont Fulvio felesége nem hagyta. A mai napig ő tartja el, és gyakorlatilag az összes rokonuk, barátjuk hátat fordított nekik, de ez se őt, se feleségét abszolút nem zavarja, mert akkor is kitartanak egymás mellett.
Ahogy az idő múlik, úgy száll el minden ember felett az idő. Senki sem menekülhet el előle, sajnos a nőket jobban érdekli az öregedés, hiszen ezáltal nem csak újabb és újabb ráncok jelennek meg a testen és az arcon, de a keblek is megereszkednek, amit már egyáltalán nem tartanak vonzónak. Sőt úgy gondolják, egy férfit sem érdekelnek az ilyen kinézetű nők. Hiszen semmi másról nem szól az internet világa, csak hogy ki, hogyan, mennyit költött és milyen kebleket kapott egy két plasztikai sebésztől. A férfiaknak nincs ilyen problémájuk, ők 40-es 50-es éveikben is vígan élnek, hiszen némelyiknek igencsak jól áll az idő múlása okozta változás és akár fiatalabb nőt is beújíthatnak maguknak. De visszatérve a nőkre, ők ilyen helyzetben mit tudnak csinálni, nem mindegyik engedheti meg magának a különböző orvosi beavatkozásokat és sokan nem is értenek vele egyet.
Ám néhány lány indított egy kampányt, ami által bátran és büszkén felvállalják kinézetüket melltartó viselése nélkül is. Ezzel a cselekedettel inspirálni és buzdítani akarják az összes nőt, akik olyan kinézettel rendelkeznek, mint ők, hogy ne szégyelljék saját testüket. Ők is érnek annyit, mint a férfiak által dicsőített plasztik nők. Ők is ugyanolyan vonzó teremtések, nem számít, hogy mit rejt a felsőruházat.
Chidera Eggerue volt az első lány, aki elindította ezt a kampányt.
Chidera a #SaggyBoobsMatters jelöléssel osztja meg közösségi oldalain a fényképeit.
Ő is rengeteg ideig harcolt, hogy elfogadja magát, ami végre sikerült is neki. Nehezen látta be, hogy vonzó lány és, felkeltheti a fiúk érdeklősét.
Folyamatosan bővül rajongóinak száma, akik segítenek neki terjeszteni ezt az új nézetet és, hogy rácáfoljanak az emberek által alkotott sztereotípiákra.
A lent felsorolt hölgyeknek rengeteg pozitív visszacsatolásra van szüksége, hogy megbékéljenek saját kinézetükkel.
Ők csapatként veszik fel a harcot a plasztikai műtétekkel szembe. Ugyanis semmi pénzért nem állnának be a tömeg közé.
Szerencsére mostanra képesek voltak felülkerekedni saját magukon és elfogadni a testüket, amivel a természet megáldotta őket.
Chidera több stílust is kipróbált már, hajszín változtatás, ruhakollekció változás…
De egyhez mindig hű marad, és az büszkén felvállalt keblei és teste, ami egyre nagyobb teret hódít az Instagramozó emberek körében.
Kelly, akit csak „kaykayink” néven ismert az Instagramozók között, szintén csatlakozott ehhez a mozgalomhoz, és napi szinten osztja meg legújabb fotóit.
Jamelia Niela Davis-nek, művésznevén Jamelia-nak szintén megereszkedett egy kicsit a melle, ezért habozás nélkül kivette részét a kampányból, és egyre több nőt buzdított, hogy ne szégyelljék magukat.
Nyilván feltűnt, hogy vannak olyanok, akik szerint nem szimpatikus az a személy, aki szerinted igen. Van, hogy ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy akkor kinek is van igaza? Talán az a jó válasz, hogy mindenkinek!
6 olyan magyarázatot gyűjtöttünk össze, ami befolyásolhatja azt, hogy ki-kit talál szimpatikusnak.
1. Sokan a rövid válaszüzenet végén lévő pontot a hazugság jelének tartják.
Egy nem régiben végzett felmérés során kiderült, hogy ha az olyan szavak után, mint az „igen”, „aha”, „természetesen”, stb. után pontot teszünk, azt könnyen hazugságnak veszik, míg azokat a változatokat, amikor nincs a válasz végén pont, sokkal egyenesebbnek tartják. Továbbá voltak, akik idegesnek gondolták azt, aki pontot rakott a válasz végére.
2. Azok a személyek vonzanak minket jobban, akikben olyan jellemvonások vannak, amiket magunkban is szeretünk, illetve olyanok, akikben megtalálható az, ami bennünk nem.
Erre egy példa: van egy csinos lány, aki büszke a kinézetére, viszont nagyon szégyenlős és visszahúzódó. Neki olyan férfi fog tetszeni, aki szintén jól néz ki, viszont karizmatikus és magabiztos is.
3. Jobban bízunk olyan ismeretlen személyekben, akik emlékeztetnek minket valakire, akiben korábban már megbíztunk.
4. Az agyunk figyelembe veszi azt is, hogy ki mennyire népszerű.
A népszerűség sok esetben akkor is mérvadó, ha az adott személy egyébként egyáltalán nem szimpatikus.
5. Azt kedveljük jobban, aki hozzánk hasonlóan gondolkodik.
Ennek a magyarázata, hogy mindannyian kedveljük, ha valami úgy alakul, ahogy azt mi szeretnénk. Ez sokszor csak akkor működhet, ha olyannal vagyunk kapcsolatban, aki megerősít és támogat bennünket, vagyis hasonlóan gondolkodik.
6. Minél szimmetrikusabb valaki, annál szebbnek tűnik számunkra.
Annak ellenére, hogy nem létezik tökéletesen szimmetrikus arc, azt tartjuk szimpatikusabbnak és megnyerőbbnek, akié szimmetrikusabb.
Biztos vagyok benne, hogy te is gyakran találkozol az alábbi képtípusokkal a különböző közösségi oldalakon. De tisztában vagy vele, hogy miről árulkodnak ezek a képek? Ha nem, most megtudhatod!
1. Szelfik mindig, mindenhol
Azt mutatja, hogy a kép készítőjének nagy szüksége van mások elismerésére és visszaigazolására. Erősen önközpontú, hiú és önimádatra hajlamos jellemről árulkodik.
A „kacsaszájjal” és/vagy a feszülős, kihívó ruhában készült szelfik üzenetet ez: „Én egy szabad, bármire nyitott nő vagyok.”
Az efféle képeket készítő nők így próbálják felhívni magukra a férfiak figyelmét, bár az tény, hogy komoly kapcsolatot így nehezen találnak.
Azok, akik rendszeresen töltenek fel közös képet, azt próbálják sugallni, hogy nincsenek egyedül, szeretik őket és nagyon boldogok. A legfőbb kérdés ilyenkor az, hogy miért kell ezt állandóan tudatni a világgal? Talán van a dologban más „versenytárs”, akinek azt akarják mutatni, hogy nincs esélye?
Ha szinte csak csoportképpel lehet találkozni, az az adott személy magányára és belső ürességére utalhat. Továbbá az üzenete lehet ez is: „Én ehhez a csoporthoz tartozok, ami elismerésnek számít.”
Ha egy férfinél sok olyan képpel találkozunk, amin egy állat (pl. farkas, tigris, stb.) van, az arra utalhat, hogy szeretne erősnek és bátornak tűnni, de valójában egyik sem az.
Egy nő esetében viszont érzelgősségről és éretlenségről lehet szó.
És persze itt most nem a természetfotósokról van szó! 🙂
Néhány ember esetében az utazásról készült képek arra utalnak, hogy szeretnék hangsúlyozni társadalmi helyzetüket (vagy törekvésüket). „Nézd, ahogy és ahol megengedhetem magamnak” – mondják az ilyen fotók.
Az efféle fotók azt jelentik, hogy ezek a személyek olyannak látják magukat, amilyenek valójában is. Ez azokra is vonatkozik, akik évekig nem cserélnek profilképet. Utal a stabil és erős jellemre, az erkölcsi érettségre, valamint arra, hogy nincs szüksége az érzelmi „simogatásokra”, amit lájkok formájában kapna meg a közösségi oldalakon. Általában ezek a személyek csak kapcsolattartásra és munkára használják az ilyen oldalakat.
Ők azok, akiknek nem a kép a fontos, hanem az, hogy teljes mivoltában éljék meg az adott pillanatot.
A világ számára a királyok élete könnyű és gondtalannak tűnhet, pedig képzeljétek az életüket teljes mértékben átszövik és meghatározzák az ősi hagyományok. Mindennapjaik szorgos ütemterv alapján mennek.
Mutatunk pár dolgot arról, hogy bizony a királyi családok élete meglehetősen…körülményes.
1. Királyi gyermek születése
Nagy Britanniában nagy a titkolózás. A királynő az első aki tájékoztatást kaphat az örökös születéséről. Vilmos herceg a harmadik gyermekről már egy szigorúan titkosított telefonon beszélt a nagymamának.
A szülésben segítő válogatott orvosokból és ápolókból álló csoporttal szigorú titoktartási szerződést íratnak alá.
A trónörökös születését általában valami különleges eseménnyel teszik emlékezetessé. A Bhután Jigme király például elrendelte 108.000 fa ültetését 2016 februárjában mikor a felesége Jetsun világra hozta a kicsit.
2. Nem egyszerű a névválasztás sem
A hercegek és hercegnők általában 3-4 névvel is rendelkeznek. Az egyik nevük általában egy megyét vagy tartományt is jelöl, tehát így lett Vilmos brit királyi herceg, Camebridge hercege vagy Svédországban Esztella Svéd királyi hercegnő, Östergötland hercegnője.
A baba születésének idején tömeg gyűlik össze a kórház körül és az emberek fogadásokat kötnek a baba nevére. Ők és a sajtó türelmetlenül várják a királyi család megjelenését.
A királynő harmadik unokájának nevét két nappal a születése után jelentették be. Akkoriban a legnagyobb esélyesek az Artúr és James voltak. Vilmos herceg egyébként Jack-nek szerette volna hívni a fiát de végül is Louis lett ami „híres harcost” jelent.
3. Ajándékok a hercegeknek, hercegnőknek
A rokonok az ajándékozáskor képesek túlzásba esni. Persze megtehetik… Carlo Middleton az unokájának egy zebrát ajándékozott, lovagló felszereléssel. Charles herceg egy 18.000 Fontot érő faházat és egy Aston Martin-t ajándékozott unokájának. George herceg autógyűjteménye is tele van már.. Apjától egy Volkswagen GTI-t kapott, Pippa nénikéjétől egy Jaguárt, Beyonce-től egy Bugatti-t, Helen Mirren-től, Elton John-tól és Paul McCartney-től egy Rolls Royce-ot.
4. A gyerekek öltöztetése
Az uralkodóház tagjai nem öltözködhetnek akárhogyan. Még a gyerekeknek is elegánsnak kell lenniük. Persze azért ha nagyon meleg van vehetnek fel lazább ruhát.
George Hercegnek 8 éves koráig rövidnadrágot kell viselnie de összességében hasonlítania és passzolnia kell apja öltözékéhez. Kockás ing, pulóver. A hercegnő és a kislánya ruhájának is összhangban kell lennie.
5. Gyerekjátékok és szórakozás
Az uralkodóházban nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a gyerekek sokat sportoljanak. Tabletet használni például tilos. A gyereket szigorúan szabályozzák, hogy mennyit foglalkozhatnak elektronikus „kütyükkel”. Helyette kerékpároznak, kutyát sétáltatnak és játszótéren játszanak. A belga királyi család például nagyon szeret síelni a gyerekekkel.
Olyan játékokkal játszhatnak amik fejlesztik a memóriát és a logikát. Erre különleges figyelmet fordítanak. A brit királyi családban a gyerekeknek például tilos a Monopoly.
Természetesen ezeknek a gyerekeknek is vannak kedvenc játékaik amik mindig velük utaznak. Norvégia hercegnőjének Ingridnek például ez a selymes kis oroszlánplüss a kedvence. A spanyol király idősebb lányának pedig ez a rózsaszín… kacsa?! 🙂
6. A gyerekek nevelése
Maria Teresa Borello a bébiszittere a Camebridge-i családnak. Mindenhova kíséri őket ahol szükség van a segítségére a gyerekek felügyeletében. Vilmos herceg, Diana hercegné tanítását sem tiltja a gyerekektől: „Tégy amihez csak kedved van… csak vigyázz sose kapjanak el.”
Charlene, a Monacói hercegnő és párja születésük után mindig a gyerekekkel voltak amikor csak idejük engedte. Nem igazán bíztak a dadákban és a gyerekek sem fogadták nagyon el őket.
A királyi családok igyekeznek sok időt tölteni együtt. Ez hatalmas szerepet játszik a kapcsolatuk megerősítésében. A gyerekek sokat olvasnak, kiállításokat és színházakat látogatnak. Ezzel arra tanítják őket, hogy tiszteljék más emberek munkáját. Maguk ágyaznak be, takarítanak és segítenek az egyéb házimunkákban. Az alábbi képen a svéd Estel hercegnő épp édesanyjának segít a karácsonyi sütemények elkészítésében.
Az idősebb gyerekek is különös figyelmet igényelnek. A királyi család négy örököse közül mindegyik egy jezsuita kollégiumba ment tanulni. A spanyol hercegnő például katalán, galíciai, baszk, angol és kínai nyelven is tanult. Órarendükben tánc, zene és etikett leckék is vannak.
Norvégiában nagyon szigorú szabályok vannak. Ingrid hercegnő már 6 éves korában nyilvános beszédet tartott és 12 éves korában megbízták az Ifjúsági Téli Olimpai játékok nyitóbeszédének megírását 2016-ban.
7. Öröklési jog
Az öröklési jog fontos téma és ez uralkodóházanként eltér. Jaques herceg a monacói trón örököse. Még úgy is, hogy Gabriella hercegnő korábban született. Vincent dán herceg joga magasabb mint a húgaié, csupán mert 26 perccel korábban született.
Japában a lányok nem lehetnek örökösök ezért Akihito császár unokái közül csak a legfiatalabb a 12 éves Hisahito herceg uralkodhat.
8. Uralkodói feladatok nagyon fiatalon
Az ifjú hercegek és hercegnők is nagy szerepet játszanak az országukban és nemzetközi ügyekben. Hiába akart a Monacói herceg otthon játszani, követnie kellett az anyját egy teljesen más országba. A marokkói herceg, Moulay Hassan már 10 évesen is követte az apját a hivatalos találkozókra aki nem engedett ebbe beleszólást másoktól.
A brit pár mindig szakít időt egy kis kikapcsolódásra bármerre is utazzanak. Náluk a család az első.
Amikor beugrunk valahova egy sütire, vagy éppen vásárolni megyünk, mindig előre tudjuk, hogy mit szeretnénk. Ám előfordul, hogy néha olyan dolgokat is megveszünk, amit nem tudunk mire vélni. Ebben az esetben nagy valószínűséggel hatással volt ránk egy jól működő marketingtrükk.
Az alábbiakban összegyűjtöttük a 10 legelterjedtebb ilyen trükköt, amikkel minden bizonnyal már találkoztál, csak még nem tudsz róla.
1. „Divatos” termékek
A jól bevált, klasszikus termékeknek egy idő után meg kell újulniuk. Tipikus példa erre a muffin és a cupcake esete, amikor is a muffinból kiindulva, egy alig eltérő recepttel és „díszes” külsővel született meg a cupcake.
2. Az „összehasonlításos” trükk
Amikor azt szeretnék, hogy a vásárlók egy drágább terméket vegyenek meg, egy jól bevált trükköt alkalmaznak: az adott termék mellé egy nála jóval drágábbat raknak, hogy leendő vásárló könnyen össze tudja hasonlítani vele. Ezután már nem is fog olyan drágának tűnni.
3. Valami szokatlan érdekesség a termékkel kapcsolatban
Jó példa erre a Milky Way ’90-es évekbeli reklámja, amikor is egy csokit raktak egy pohár tejbe. Fura, nem? De! 🙂 Mégis, pont emiatt mind a mai napig emlékszünk rá.
4. Az emberi lustaság valószínűsítése
A marketingesek tudják, hogy sokszor vagyunk lusták. Remek példa erre az ásványvíz: ha kötegelve van, nagy valószínűséggel nem fogsz szórakozni vele, hogy kibontsd, mert hát „úgyis elfogy” – gondolod ilyenkor magadban.
5. A pszichológia használata
– Már teljesen ráállt a szemünk a nagy piros árcédulákra, hiszen tudjuk, hogy az a termék épp akciós. Még akkor is ezt gondoljuk, ha valójában az eredeti árát emelik így ki.
– A minél nagyobb kosár pedig arra ösztönzi a vásárlót, hogy még-még pakoljon, hiszen fér még bele.
– A kis járólapok miatt lassabban mennek a vásárlók, ugyanis jobban zörög a kocsi kereke, ami zavaró, ezért lelassítanak.
6. Kétszer annyi eladás, erőfeszítés nélkül
Észrevetted már, hogy sok reklámban két darabot mutatnak az adott termékből? Emiatt sokan azt gondolják, hogy kettesével kell fogyasztani és így jóval több is fogy belőle.
7. Kevésbé időtálló termékek készítése
Még 1957-ben a Henckels nevű cég olyan burgonyahámozót készített, ami annyira jó volt, hogy csak egyszer kellett megvenni. Nyilván nem kell kifejteni, hogy ez miért nem jó a gyártóknak. 🙂 Ezért sokszor olyan termékeket készítenek, ami belátható időn belül tönkremegy.
8. Elismerés és tekintély hozzáadása a termékhez
A gyártók mindig szeretnék felhívni a figyelmet a termékükre. Erre tipikus trükk, hogy arról tájékoztatnak, hogy a termékben valamilyen egzotikus virág- vagy növénykivonat van – amiről persze sosem hallottunk, arról pedig nem is beszélve, hogy az égvilágon semmilyen hatása nincs. Vagy, hogy „Párizsban minden egyes fodrász ezt ajánlja”… és a hasonlók.
9. Az ugyanolyan termék szándékos áremelése
Annak ellenére, hogy például a nőknek szánt bizonyos termék csak színében tér el a férfiakétól, jó néhány százalékkal drágább. A „jelenség” neve: „rózsaszín adó” és amiatt van, mert tudják, hogy a nők biztosan azt fogják megvenni.
10. Félrevezető termékek
A gyártók gyakran trükköznek az összetételekkel. Tipikus példa erre, hogy az egyik chips márka termékeiben csak 42% burgonya van, mégis burgonya chips-nek van kikiáltva. Vagy a sajtok esetében is ugyanez a helyzet: annak ellenére, hogy csak 51% az adott termék sajttartalma, mégis sajtnak hívjuk.
Szu Jun két évvel ezelőtt vett ajándékba a családjának egy kiskutyát. Az első alkalommal teljesen le voltak döbbenve azon, hogy mennyit evett.
„Egy egész doboz gyümölcsöt és két vödör tésztát evett meg minden nap.” – mondta az édesapa.
A kutyának vélt állat konkrétan 110 kilóra hízott, és felöltötte valós kinézetét medve formájában, aki egyébként nem akarta abbahagyni a növést, sőt nagyon szeretett két lábon sétálni.
„Minél többet nőtt, annál jobban hasonlított egy húsvér medvére.” – mondta egy helybéli asszony.
A Jünnani vadvédelmi központ egyből kiment a családhoz, hogy elszállítsa az állatot, jelenleg ebben a központban gondoskodnak róla. A központ munkatársai annyira megijedtek tőle, mert éppen akkor súrolta állva az egy méteres magasságot, hogy csak úgy voltak hajlandóak magukkal vinni, ha elaltatják.
2016-ban vásárolták az állatot egy nyaralás folyamán, a kereskedő azt mondta, Tibeti masztiff fajtájú kutyus, ám kiderült, hogy egy védett fajú örvös medvét vettek meg, ami a feketepiacon nagyon sokat ér. Az vigasztalja a családot, hogy nem ők az egyedüliek, akik ilyen helyzetbe kerültek, mert márciusban szintén Jünnan tartományában élő férfi bekerült a TV-be, mert azt hitte, egy árván maradt kutyát vett magához, akit az erdőben talált. Ő is nagyot tévedett, mert az is egy medvebocs volt.