A kínaiak kutat fúrtak a Holdon. Úttörő felfedezést tettek

A tudósok évek óta keresik az élet jeleit a Földön túl. Ebből a célból a Chang’e 5 kínai rovert a Holdra küldték, és elképesztő felfedezést tettek.

A kínai Chang’e 5 rover két hetet töltött a Holdon. 2020-ban visszatért, de amit ott talált, reményt ad a tudósoknak. A rover több méter mély lyukat fúrt, és több mint 8 kg anyagot vont ki, köztük „gyöngyöket”.

Víz a Holdon?!

A „gyöngyök” vizsgálata után a tudósok vizet fedeztek fel bennük. Azzal magyarázzák, hogy ez a bennük lévő oxigén és a Napból kibocsátott hidrogén közötti kémiai reakció eredménye. A kitermelt „gyöngyökben” nem sok víz volt, de a szakemberek elismerik, hogy a Holdon összességében nagyon sok van. Számításaik szerint összesen mintegy 270 millió tonna vizet tartalmazhatnak.

A tudósok szerint a „gyöngyökből” vizet lehet kinyerni, ha körülbelül 100 Celsius-fokra hevítik őket. Kiderült azonban, hogy nem a gyöngyök az egyetlen vízforrás a Holdon. A másik a kráterekben található vízjég.

Ez az úttörő felfedezés azonban kétségeket ébreszt, és sokan kezdtek azon töprengeni, hogyan került a víz a Holdra. Szakértők szerint évmilliárdok alatt akár 3500 köbkilométernyi víz is kerülhetett a Holdra, ami vélhetőleg a Földről származik.

Mivel a Holdnak nincs saját mágneses tere, a víz könnyen „leeshet” a felszínére és jéggé alakulhat.

A tudósok azt mondják, hogy a különböző geológiai folyamatok miatt a Hold felszíne alatt folyékony víztározók vannak.

Mit gondoltok? Írjátok meg a véleményeteket kommentben!

Via

Világunkhttps://vilagunk.hu
A Vilagunk.hu-n keresztül naponta hozom el nektek azokat az érdekességeket, híreket és inspiráló tartalmakat, amik megmozgatják a fantáziát és gazdagítják a mindennapokat. Imádom a horoszkópok világát és mindig keresem a legújabb információkat, hogy Ti is érdekes és hasznos tartalmakat kaphassatok. Csatlakozzatok, fedezzük fel együtt a világot!

Friss bejegyzések