10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

2019-ben kilencedik alkalommal is az Apple a legértékesebb márka, legalábbis a Forbes magazin szerint. A társaság jelenleg 205,5 milliárd dollárt ér, míg a Coca-cola 60 milliárdot.

Hogy miért vonz a márka olyan sok vásárlót? Miért hajlandóak az emberek rengeteg pénzt fizetni még azért is, amire valójában nincs is szükségük?

- Hirdetés -

A felhasználói lustaság az Apple egyik fő értékesítési pontja

15154303 image crop 1896x1285 1571919323 728 a0005b63d3 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Az Apple felhasználói rendkívül lusták. Az Apple pedig kihasználja ezt, hisz olyan termékekkel áll elő, amiket már csak kézbe kell venni és használni. Se letölteni, se telepíteni, sem pedig beállítania nem kell semmit a vásárlóknak.

Ezek a felhasználók rabjai az Apple készülékeknek. Az Apple eszközök nem igazán kompatibilisek más operációs rendszerekkel (és egy átlagos felhasználó számára nehéz megtalálni a beállításokat), az iPhone után nagy valószínűséggel vásárolnak egy MacBook-ot, Apple Watch-ot és Air Pod-ot is.

Az iPhone gyorsabban elavul, mint más készülékek

- Hirdetés -
1 15 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Valójában a felhasználókat két dolog csábítja el: a pszichológia és a marketing. Az iPhone nem elég nagy, nem kényelmes a használata. Egy új modell megjelenése után a felhasználók a régi modell olyan hibáira összpontosítanak, amelyeket korábban észre sem vettek volna.

A márka nem értékesít termékeket. Ehelyett történeteket árusít.

15154301 image crop 2000x1294 1571919390 728 c8a1e491d2 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Egyetlen másik márka sem szervez bemutatót termékeinek. A társaság narrátorokat alkalmaz és történeteket osztanak meg a közönséggel. A felhasználók és a média elvárják, hogy minden új Apple termék forradalmian új legyen. Nyilvánvaló és könnyen érthető áttöréseket akarnak. Amikor az új iPhone 5 helyett a 4-es változatot kínálták a felhasználóknak minimális változtatásokkal, az eladások jelentősen visszaestek.

A márka minden üzlete úgy akarja kinézni, mint az Focth Avenue üvegkocka

- Hirdetés -
15154302 image crop 2000x1289 1571919898 728 a6047f2499 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Az Apple üzletek elhelyezkedésére nagyon komoly követelmények vonatkoznak. Nagyon közel kell állniuk a közlekedési csomópontokhoz, nagyon népszerű helyekre vagy a bevásárlóközpontok legjobb helyein kell elhelyezkedniük. A formatervezés mindig a minimalista skandináv stílusban zajlik, csak 3 anyagból készül: rozsdamentes acél, természetes fa és üveg . Az ötlet az Apple Fifth Avenue-tól származik.

Az Apple üzletek értékesítési szintje félig tele van

A termékeknek csak az üzlethelyiségek egynegyedét kell elfoglalniuk, a fennmaradó részt a segítség és az ötletek tereként használják. Itt található egy speciális konzultációs terület, amelyen az Apple „zsenik” dolgoznak. Segítenek az ügyfeleknek és arra ösztönzik őket, hogy vásároljanak valamit.

Az alkalmazottak az APPLE nevet használják

Annak érdekében, hogy megjegyezze az ügyfelekkel folytatott interakciók sorrendjét, az alkalmazottak az Apple nevet használják, amely szintén rövidítés: Megközelítés, Szonda, Jelenléte, Figyelés, Vége. A dolgozók mosolyogva közelítik meg az ügyfeleket, majd kérdéseket tesznek fel nekik. A tökéletes befejezés természetesen üzletkötést eredményez.

A munkavállalók nem engedhetik meg, hogy rámutassanak arra, hol vannak az iPhone készülékek

15154293 81496960 c83d421845f6d266ff794de3d7690c7bb490ba5b 1500 1 1572008509 728 ad102752b5 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Az alkalmazottak nem mutathatnak a keresett készülékekre, hanem udvariasan oda kell kísérniük a vásárlókat. Ott pedig elmondják nekik, hogy működik a készülék. Ezzel persze szintén az a cél, hogy még több eszközt értékesítsenek.

A kék pólók állítólag a bolt elit státuszát szimbolizálják

15154304 image crop 1348x1281 1571920101 728 c1b1cd71e0 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

A bolt elit státuszának jeleként a kék színt választotta, majd a fehér logót közelebb helyezte a szívhez.

Az egyenruhát a bűnözők használták …

15154291 Depositphotos 216059190 xl 2015 1571917618 728 94bca0e66b 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

Az egyenruha hozzásegítette a bűnözőket a lopáshoz. Könnyen kisétálhattak az üzletből, hónuk alatt a dobozokkal.

Ez az oka annak, hogy a munkavállalók most fekete ruhát viselnek

15154305 image crop 1944x1294 1571920150 728 b0f9ee68f1 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

A filmszereplők nagyon gyakran dolgoznak a MacBooks rendszeren, de az Apple nem fizet érte

15154288 81523510 c2f4de6f49034d90eff47e9fa9f03fce1daad41d 728 1 1572009567 728 c975892be8 1573127358 10 trükk az Apple-től arra, hogy eladjon olyan dolgokat is, amiket az ember valójában nem is engedhetne meg magának

2011-ben az Apple termékeit 891 filmben, TV-sorozatban és show-ban mutatták be. A marketing osztály vezetője, Philip Schiller megerősítette, hogy a cégnek van egy alkalmazottja, aki biztosítja az Apple és Hollywood közötti együttműködést, és elősegíti a termékek megjelenését a nagy képernyőn. Az Apple soha nem fizetett ezért, de a logót mégsem rejtik el a filmekben.

- Hirdetés -
Világunkhttps://vilagunk.hu
A Vilagunk.hu-n keresztül naponta hozom el nektek azokat az érdekességeket, híreket és inspiráló tartalmakat, amik megmozgatják a fantáziát és gazdagítják a mindennapokat. Imádom a horoszkópok világát és mindig keresem a legújabb információkat, hogy Ti is érdekes és hasznos tartalmakat kaphassatok. Csatlakozzatok, fedezzük fel együtt a világot!

Friss bejegyzések

Ez is érdekelhet!