2019-ben kilencedik alkalommal is az Apple a legértékesebb márka, legalábbis a Forbes magazin szerint. A társaság jelenleg 205,5 milliárd dollárt ér, míg a Coca-cola 60 milliárdot.
Hogy miért vonz a márka olyan sok vásárlót? Miért hajlandóak az emberek rengeteg pénzt fizetni még azért is, amire valójában nincs is szükségük?
A felhasználói lustaság az Apple egyik fő értékesítési pontja
Az Apple felhasználói rendkívül lusták. Az Apple pedig kihasználja ezt, hisz olyan termékekkel áll elő, amiket már csak kézbe kell venni és használni. Se letölteni, se telepíteni, sem pedig beállítania nem kell semmit a vásárlóknak.
Ezek a felhasználók rabjai az Apple készülékeknek. Az Apple eszközök nem igazán kompatibilisek más operációs rendszerekkel (és egy átlagos felhasználó számára nehéz megtalálni a beállításokat), az iPhone után nagy valószínűséggel vásárolnak egy MacBook-ot, Apple Watch-ot és Air Pod-ot is.
Az iPhone gyorsabban elavul, mint más készülékek
Valójában a felhasználókat két dolog csábítja el: a pszichológia és a marketing. Az iPhone nem elég nagy, nem kényelmes a használata. Egy új modell megjelenése után a felhasználók a régi modell olyan hibáira összpontosítanak, amelyeket korábban észre sem vettek volna.
A márka nem értékesít termékeket. Ehelyett történeteket árusít.
Egyetlen másik márka sem szervez bemutatót termékeinek. A társaság narrátorokat alkalmaz és történeteket osztanak meg a közönséggel. A felhasználók és a média elvárják, hogy minden új Apple termék forradalmian új legyen. Nyilvánvaló és könnyen érthető áttöréseket akarnak. Amikor az új iPhone 5 helyett a 4-es változatot kínálták a felhasználóknak minimális változtatásokkal, az eladások jelentősen visszaestek.
A márka minden üzlete úgy akarja kinézni, mint az Focth Avenue üvegkocka
Az Apple üzletek elhelyezkedésére nagyon komoly követelmények vonatkoznak. Nagyon közel kell állniuk a közlekedési csomópontokhoz, nagyon népszerű helyekre vagy a bevásárlóközpontok legjobb helyein kell elhelyezkedniük. A formatervezés mindig a minimalista skandináv stílusban zajlik, csak 3 anyagból készül: rozsdamentes acél, természetes fa és üveg . Az ötlet az Apple Fifth Avenue-tól származik.
Az Apple üzletek értékesítési szintje félig tele van
A termékeknek csak az üzlethelyiségek egynegyedét kell elfoglalniuk, a fennmaradó részt a segítség és az ötletek tereként használják. Itt található egy speciális konzultációs terület, amelyen az Apple „zsenik” dolgoznak. Segítenek az ügyfeleknek és arra ösztönzik őket, hogy vásároljanak valamit.
Az alkalmazottak az APPLE nevet használják
Annak érdekében, hogy megjegyezze az ügyfelekkel folytatott interakciók sorrendjét, az alkalmazottak az Apple nevet használják, amely szintén rövidítés: Megközelítés, Szonda, Jelenléte, Figyelés, Vége. A dolgozók mosolyogva közelítik meg az ügyfeleket, majd kérdéseket tesznek fel nekik. A tökéletes befejezés természetesen üzletkötést eredményez.
A munkavállalók nem engedhetik meg, hogy rámutassanak arra, hol vannak az iPhone készülékek
Az alkalmazottak nem mutathatnak a keresett készülékekre, hanem udvariasan oda kell kísérniük a vásárlókat. Ott pedig elmondják nekik, hogy működik a készülék. Ezzel persze szintén az a cél, hogy még több eszközt értékesítsenek.
A kék pólók állítólag a bolt elit státuszát szimbolizálják
A bolt elit státuszának jeleként a kék színt választotta, majd a fehér logót közelebb helyezte a szívhez.
Az egyenruhát a bűnözők használták …
Az egyenruha hozzásegítette a bűnözőket a lopáshoz. Könnyen kisétálhattak az üzletből, hónuk alatt a dobozokkal.
Ez az oka annak, hogy a munkavállalók most fekete ruhát viselnek
A filmszereplők nagyon gyakran dolgoznak a MacBooks rendszeren, de az Apple nem fizet érte
2011-ben az Apple termékeit 891 filmben, TV-sorozatban és show-ban mutatták be. A marketing osztály vezetője, Philip Schiller megerősítette, hogy a cégnek van egy alkalmazottja, aki biztosítja az Apple és Hollywood közötti együttműködést, és elősegíti a termékek megjelenését a nagy képernyőn. Az Apple soha nem fizetett ezért, de a logót mégsem rejtik el a filmekben.