A hotel takarítók munkája nem mindig könnyű, és gyakran a vendégek magatartása teszi még nehezebbé a napi rutinjukat. Két brit takarító, Maria Mata és Antoinette Clerisier osztoznak tapasztalataikban, és elárulják, milyen gyakori vendégi szokások nehezítik meg a munkájukat.
Maria Mata és Antoinette Clerisier, a hoteliparban dolgozó brit takarítók, beszámolnak arról, hogy a turisták milyen viselkedésével nehezítik meg a munkájukat. Mata szerint sok turista úgy gondolja, hogy segítséget nyújtanak a takarítószemélyzetnek, ha nem kérik a szoba takarítását. Azonban a valóságban ez pont fordítva van.
Maria Mata, azt mondja:
„Miután én magam voltam felelős a hotel szobák takarításáért, soha többé nem hagytam az ajtón azt a táblát, hogy ne takarítsák ki a szobámat.”
De miért is?
Mata szerint, amikor a vendégek nem kérik a szobájuk takarítását, az valójában több munkát jelent a takarítószemélyzetnek.
„Amikor egy szoba két-három napig marad takarítatlan, valóban nagyon koszos lesz”
Ezt követően elmagyarázza, hogy a takarítóknak naponta több tucat szobát kell megtisztítaniuk.
Ha egy szoba különösen elhanyagolt, több időt kell rá szánniuk, ami késleltetheti a munkájukat.
„Ilyenkor sietnem kell, hogy időben végezzek, ami még fárasztóbb. Sokkal könnyebb naponta takarítani és felfrissíteni minden szobát”
A hotel takarítók beismerései rávilágítanak arra, hogy a vendégek jó szándéka néha több kárt okoz, mint hasznot. A ritkább takarítások miatt a szobák sokkal koszosabbak és nehezebben tisztíthatóak.