Még abban az esetben is, ha odavagyunk egy-egy étteremláncért, akkor sem szabad megfeledkeznünk róla, hogy a szolgáltatások, az élelmiszerek minősége az eltérő vezetés és a személyzet miatt egységenként változhat. Cikkünkben kávézók és éttermek alkalmazottjai mesélik el azokat a praktikákat és trükköket, amelyeknek segítségével már az ajtóból szemügyre vehetjük a dolgokat, illetve megbizonyosodhatunk arról, hogy sajnos pocsék kiszolgálásban lesz részünk.
„Ha van önkiszolgáló italautomata a helyen, ahol enni szeretnénk, akkor egy fehér szalvéta vagy papírzsebkendő segítségével dörzsöljük át a kiválasztott ital adagolócsapját. Ha a szalvéta rózsaszín vagy zöld színű lesz, az penészgomba, ami pedig egyértelmű jele annak, hogy nem tisztítják megfelelően az éttermet. Ugyanezt érdemes kipróbálnunk a jégadagolón is, ha pedig beigazolódik a gyanúnk, az könnyen az étvágyunkat is tönkreteheti.”
„Kérdezzük meg a személyzettől, hogy ők mit ajánlanak. Ha jó szívvel ajánlanak valamit, az azt jelenti, hogy tényleg jó a hely és mások is szeretnek ide járni. Amennyiben a pincér nem ad egyértelmű választ, akkor valószínűleg komoly problémák vannak az étteremmel.”
„Ha betartunk valamilyen étrendet, például vegetáriánusok vagyunk vagy kerüljük a halas ételeket, abban az esetben mindig jobb, ha speciális éttermet választunk. A legtöbb étteremben ugyanis a hatalmas pörgés miatt ugyanabban a serpenyőben sütnek szinte minden ételt, így az is elképzelhető, hogy a te párolt zöldséged edényében pár perccel ezelőtt mondjuk disznó-vagy csirkehúst készítettek.”
„Ha egy étteremben azt látjuk, hogy sok vendég ül tányér nélkül, akkor jobban tesszük, ha sarkon fordulunk. Valószínűleg rengeteg időt kellene várnunk addig, amíg megkapnánk az ételünket.”
„A túlhajszolt személyzet szintén nem jó ómen. Ha valaki a saját munkáját is alig tudja időben elvégezni, akkor biztos lehetsz abban, hogy nem fordít megfelelő figyelmet a higiéniára sem.”
„Ha az étlapon gyanúsan sok étel található, akkor jobb felkészülni rá, hogy ezeknek a legnagyobb része biztos, hogy mirelit. „
„Ne hagyjuk figyelmen kívül a sószórókat sem. Ha eltömődtek és piszkosak, akkor nagy valószínűséggel ilyen állapotok uralkodnak a konyhában is.”
„Ha tenger gyümölcseit szeretnénk rendelni, először mindig kérdezzük meg, honnan származik. Ha a pincér konkrét helyet tud mondani, akkor nyugodtan rendeljünk belőle, ha nem, akkor inkább válasszunk valami mást.”
„A hétfők és csütörtökök általában az áruérkezési napok. Ha ezeken a napokon megyünk étterembe, akkor biztosra vehetjük, hogy a lehető legfrissebbek ételekből válogathatunk, hisz az alapanyagok is frissek.”
„Soha ne vásárolj csapolt sört a bowling és biliárdszalonokban. Az ilyen helyeken ugyanis, általában nem tisztítják a csapokat (mivel „nem ez a fő profiljuk”), ezért biztos, hogy a csapológép tiszta penész.”
„Ha egy etnikai étteremben, például egy kínai étteremben sok kínait látunk, akkor biztos, hogy az adott étteremben kiváló ételeket készítenek.”
„A vendégek számára kialakított terület általában kétszer tisztább, mint hely a konyhája. Tehát, ha már az étterem kinti részének tisztasága is hagy némi kívánnivalót maga után, akkor ne gondolj bele abba, hogy mi lehet a konyhájában.”
„Vedd szemügyre a kávéfőzőt! Ha a tejhabosító el van színeződve, akkor nyilvánvalóan nem tisztítják eleget, máskülönben ez nem történhetne meg.”
„A férjem szakács. Amikor étterembe megyünk, mindig az első, amit megnéz, hogy csúszásmentes felszolgáló cipő van-e a pincérek lábán. Azt mondja, hogy ez rendkívül fontos, ugyanis, ha az étterem még erre se költ, akkor jobb, ha bele se gondolunk, mi lehet a konyhájában.”
„Manapság egyre nagyobb divat, hogy az éttermeket nyitott, jól belátható konyhával szerelik fel. Ha egy nemrég nyílt, elegáns étterembe mész, ahol a konyha nem ilyen, akkor nem árt, ha gyanakodni kezdesz.”
„A mellékhelységek állapota bizony szoros összefüggésben van a konyha állapotával. Ha a dolgozóknak nincs idejük tisztán tartani a mellékhelységet, akkor abban is biztosak lehetünk, hogy a konyhában is hasonló a helyzet.”